måndag 28 april 2014

Hälsosam vecka!

Idag har det varit underbart väder. Jag försökte förklara för Paige ordet 'lagom'; hur vädret just nu är lagom - inte för varmt och inte för kallt. Detta ord är så himla användbart och verkligen någonting som saknas i det engelska vokabuläret. Det var solglasögon på hela dagen och jackan hängde bara vid armen, underbart! Jag vill att vädret ska fortsätta vara så här resten utav tiden jag är här.

En liten skuggbild

Lektionerna idag gick jättebra och sedan när vi kom hem var det dags att träna igen. Idag gjorde vi tre olika pass, ett för kondition, ett för mage och ett för rumpa och lår. Både jag och Paige kunde verkligen känna av denna träningen när vi gick till mataffären efteråt, wow - hoppas verkligen allt detta ger resultat!

En liten träningsbild

I mataffären så har jag bestämt mig för att handla bara grönsaker och köttet jag ska äta från och med nu ska vara kalkon då det är väldigt lite fett i detta. Ingen grädde av något slag utan nu använder jag grekisk yoghurt istället och bara cous cous som kolhydrater. Jag ska verkligen satsa på att äta nyttigt nu tills sommaren så att jag får en vältränad och hälsosam kropp. Det ser jag fram emot!

Nyhandlad mat

Till middag blev det en cous cous sallad med tomat, svamp, lök och kalkon. Jättegod var den! Vi kollade på ett avsnitt utav Drop Dead Diva och sedan kollade vi igenom våran uppsats som ska vara inne imorgon en extra gång. Det ska bli så skönt att lämna in denna imorgon!

Cous cous sallad

Nu ska jag lägga mig då jag ska upp klockan sju imorgon för tidiga lektioner. Hoppas ni har haft en bra dag. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar