tisdag 3 juni 2014

Äntligen klar med alla kursarbeten!

Imorse vaknade jag vid åtta och gick direkt upp för att hoppa in i duschen. Jag åt sedan lite frukost medan jag övade in det sista till min presentation vi ska ha idag i marknadsföring. Paige var i Tyskland när vi egentligen skulle ha den så vi fick flyttat den framåt en 10 dagar så att vi alla tre kunde vara med och presentera den. Det var skönt just då att få flyttat fram den, men jag har länge bara velat göra den så att den och ha den över med. Vid halvtolv så gick vi in i lärarens kontor och började presentera framför hennes dator, kändes lite halv B men det gjorde allt lite mer avslappnat och inte så himla strängt med projektor och bild på en stor skärm - jag kände mig mycket mer bekväm. Vi presenterade i exakt 20 minuter vilket var det vi fick så det var perfekt. Vi knallade hemåt efter presentationen och Paige och jag båda kände att det verkligen var skönt för just nu är allt kursarbete klart. Nu har vi "bara" tentorna kvar.

Jag stannade i våran stambutik: Body Bell då jag behövde köpa en ny foundation, mascara och ett puder. Här i Spanien har de tydligen inte så ljusa färger på deras foundation då de har mörkare toner på huden här i Spanien... Fint när hon som hjälpte mig sa att de bara har de tonerna i norra Europa då de är vitare där. Jag kände mig så lyckligt lottat... Not. Skulle vara trevligt att man i alla fall har en hudfärg som är med på Cliniques färgskala i Spanien, men det är jag inte. Det hade ett puder att välja på och det var ett annat som jag inte har testat innan, men det var i alla fall min färg - så det fick det bli. Sedan hade de ett paketpris på en ny mascara från Lancome som jag köpte också. Det blev också ett litet impulsköp utav ett läppstift som kommer vara jättefint att ha när jag jobbar till hösten. När jag handlade detta fick jag med en liten present från Clinique med lite småsaker, bland annat ansiktskräm, en liten minimascara, en ansiktsskrubb och lite mer. Kanonbra att ha - detta kanske jag kan lämna på Langkawi och ha där eller ha med det i handväskan till jobbet? Får se vad det blir.

Mina köp

Läppstiftet ser väldigt mörkt ut, men det är mer hudfärgat (beige)

Jag köpte också en liten bag som jag kan ha i handväskan när jag handlar. Denna kostade bara 1€ så det var ju väldigt billigt. Det blir ju kanon också när jag ska börja handla i Mont Kiara och kanske behöver gå hem med massa saker. Då är det perfekt att kunna ha denna lilla påsen som man bara vecklar ut eller viker ihop så att det blir en påse.


Väl hemma igen så började jag studera inför tentan jag har på torsdag. Det ska bli otroligt skönt att göra denna tentan då detta ämnet är nog det svåraste som jag har tagit denna terminen. Mamma och jag snackade lite idag och hon kommer bara om nio dagar, det ska bli superkul. Angelika och Stella kommer om exakt en vecka vilket ska bli otroligt roligt också. Åh så mycket roliga saker jag har att se fram emot. Om en vecka exakt är jag också klar med alla mina tentor, underbart! Inte långt kvar nu så det gäller bara till att kämpa på.

Mamma och jag innan 50-års festen

Nu ska jag äta lite middag och sedan slappa lite under kvällen, det är jag värd. Jag fick precis reda på att Stella tog sina första sex steg idag från farmor. Åh så roligt! Snart kommer hon väl springa runt som en liten iller. Det ska bli så mysigt att träffa dem nästa vecka, det händer ju så mycket mellan varje gång jag träffar Stella (även fast det var ganska nyligen). Nu kommer jag somna gott! Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar