fredag 6 juni 2014

Cleaning mission succeeded!

Idag studerade jag på morgonen och det var skönt att känna att jag kom igång med materialet till min nästa tenta. Den känns på något sätt inte lika jobbig, men jobbig på sättet att det är bara en massa information att komma ihåg. Det gäller bara att spika in alla datum, år och händelser. Lite jobbigt men hanterbart.

Vid halvfyra tiden satte jag igång med att städa. Vår lägenhet behövde det verkligen då golvet var väldigt smutsigt. Jag gick iväg till affären först och köpte en spray som jag ska använda för att tvätta bänkar och damma osv, sedan köpte jag ett medel som man blandar med vatten när man ska moppa golven. Det blev också lite hushållspapper och scotch brights till det med. Jag traskade hem och började sedan direkt städa hela lägenheten. Det tog två timmar totalt att städa lägenheten så ren så man kan äta maten direkt från golvet. Åh vad skönt det var att bli klar och känna att man går på rent golv och känna doften utav ett alldeles rent badrum. Det är bäst! När jag var klar så skulle jag lägga mina smycken i min lilla smyckeask, då märkte jag att en utav mina fina Thomas Sabo ringar var borta. Jag var helt förtvivlad då detta är mina favoritringar och jag har på mig dem varje dag. Jag letade överallt, lyfte på madrasser, kollade inne i kuddar och täcken, gick igenom papperskorgen och massa andra ställen: den fanns ingen stans alls. Åh vad ledsen jag var. Men... På kvällen när jag skulle klä av mig och byta om till min pyjamas så hörde jag någonting ramla ner på golvet. Ringen hade ramlat ner och lagt sig inne i mina byxor, i väcket då jag hade vikt upp mina yoga byxor för att göra dem lite kortare, där nere vid anklarna låg ringen gott. Jag var helt överlycklig när jag hittade ringen, eller rättare sagt när den bara dök upp! Det roliga/ironiska är väl att jag har haft ringen på mig hela tiden under tiden jag letade efter den... Jag kanske skulle börja kolla och leta på mig själv nästa gång. Aja, superskönt att jag hittade den, vilken lättnad!!

Nu är ringarna samlade igen!!

Teruel kom vid sextiden och bockade av alla saker på vår lista som ingick i lägenheten. Skönt att de gör de nu så att Paige kan få tillbaka sina deposit-pengar när hon åker då hon lämnar Madrid redan på onsdag. Han var inte alls så noga, utan bockade mest bara av listan. Allt finns ju kvar, men lite roligt var det väl att han stod i vardagsrummet och bockade av vad vi hade i köket, sovrummen, osv. Han har ju ingen aning om ifall de finns där eller inte. Teruel är för skönt han!

Nu hade jag tänkt att lägga mig. Klockan är bara lite efter tio, men imorgon ska jag verkligen studera hela dagen och då är det lika bra att börja i tid. Resten utav min familj är nu på Langkawi och jag kan säga helt öppet att jag är enormt avundsjuk och önskade jag var med dem just nu. De åt tydligen på min favoritrestaurang, Orchid Ria. Bara jag tänker på detta underbara stället så blir jag helt saftig i munnen. Jag tittade till och med på flygbiljetter till Langkawi i augusti över en helg och det är helt galet hur billigt det är. Det kostar knappt 300 kronor att flyga retur KL - Langkawi. Inte sant vilka låga priser. Det är ju lätt att göra det rätt ofta, eller i alla fall väldigt skönt att veta att man har möjligheten ifall man bara vill iväg. Godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar