torsdag 5 juni 2014

En till tenta avklarad!

Imorse hade vi tentan för Mercados och jag gick ut ur rummet med ett leende på läpparna, tentan kändes verkligen så bra. Det är riktigt skönt att känna så då jag har varit så otroligt orolig över just denna kursen. Nu är den avklarad så det är otroligt skönt att veta. Vi får väl se hur det gick när betygen kommer ut... Jag hoppas att det har gått bra. Nu är jag halvvägs klar med alla tentorna, två till sedan är det sommarlov. Angelika skickade denna söta bilden på Stella när hon sover, hon ser ut att ha det så bra!

Fina Stella!

När jag kom hem igen så satte jag mig och kollade på en dokumentär som heter "Dear Zachary". Jag visste inte riktigt vad den handlade om, men jag fick snabbt reda på att det kanske inte var en "må-bra" dokumentär, utan mer en tragisk och sorglig historia. Kanske inte riktigt passade mitt glada humör just då, men jag fortsatte kolla på filmen. Den handlade om en man som blev mördad utav sin ex-flickvän som sedan visade sig vara gravid och blev frisläppt men behövde bara betala borgen. Dokumentären slutade i alla fall med att hon tar självmord och dödar sin ett-års son. Great! En riktigt bra och rörande dokumentär men fyyyy vad sorglig och hemsk historia. Jag behövde verkligen något uppiggande och roligt efter det här. Jag satte på lite Sherlock Holms och då lättades humöret upp lite granna. Mina naglar blev fina i slutendan i alla fall.

Nya naglar

På eftermiddagen stack vi tre till matbutiken för jag behövde handla potatis och de behövde handla någonting också. När vi kom tillbaka så bytte vi alla om till träningskläder och körde ett träningspass som var både kondition, styrka och tränade mycket ben. Ett kanonpass! Det känns bra att komma igång lite nu igen, jag har ju varit väldigt dålig med träningen nu under tentaperioden då det har varit så mycket annat att göra. Jag älskar ju att träna så jag måste verkligen ge mig själv tid på dagarna att få träna.

Träningspasset

En nöjd Anna efter träningen

Jag hoppade in i duschen och sedan var det filmdags. De skulle kolla på den sista Harry Potter filmen och det tyckte jag lät kul. Jag har inte sett filmerna efter den fjärde, men jag lyckades hänga med och var riktigt glad när Harry Potter överlevde tillsammans med sina kompisar i slutet. Det var ungefär det jag ville få reda på, nu känns det inte som någon ide att kolla på de andra filmerna, eller...? Vi får väl se. Jag gjorde i alla fall iordning lite fiskbullar till mig med potatis som jag åt medan vi kollade på filmen. Vi alla kunde riktigt känna i benen och i magen hur vi kommer få träningsvärk imorgon. Dock är det bara bra, lite träningsvärk skadar aldrig!

Harry Potter time!

Nu är filmen äntligen slut och jag ska nu sova lite tänkte jag. Det är skönt att jag nu har hela helgen på mig att studera till min nästa tenta som är på måndag och sedan min sista är på tisdag. Gud vad skönt det ska bli att bli klar. Dock kommer jag sakna denna stad, kulturen, livsstilen, alla tapasställen och plazan, folket, spanskan och mycket annat. Jag längtar tills Malaysia och jobbet där, men när jag väl har lämnat Madrid så kommer jag verkligen tänka tillbaka och vara riktigt glad att jag gjorde detta och vara tacksam för allt jag har fått lära mig och se. Även fast saker och ting ibland är lite jobbiga här så tycker jag faktiskt att denna erfarenheten har varit väldigt lärorik och jag kommer ta med mig mycket som jag har varit med om här till mina framtida äventyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar