måndag 2 juni 2014

Måndag igen!

Idag började jag dagen med ett ganska långt Skype-samtal med mamma. Det var riktigt mysigt att få prata lite med henne igen, vi har inte riktigt pratat ordentligt sedan jag kom hem från KL, dock är det bara 5 dagar ungefär så det var väl ingen katastrof kanske. Efter vårt samtal så bestämde jag mig för att gå ut för att få lite frisk luft, det blir så himla instängt när man sitter inne och pluggar hela dagarna att man känner att man bara måste gå ut en liten stund. Jag traskade till Carrefeur då jag behövde handla lite saker. Jag gick in i lite butiker på vägen men handlade ingenting. Väl i matbutiken så handlade jag alla ingredienser för köttfärssås då jag tänkte göra en stor portion så jag kan frysa in en låda och äta resten utav dagarna jag är kvar här. Billigt och bra!

Otroligt fint väder

Jag ute i det fina vädret

När jag kom hem så satte jag igång med att göra köttfärssåsen. Det tar ju sin lilla tid då man ska hacka lök, vitlök, morötter, osv. Tillslut var allt klart och köttfärssåsen smakade otroligt gott.

In process...

Jag pluggade lite under dagen och sedan åt jag min köttfärssås till middag. Mums vad god den var! Jag undrar dock om jag kommer tröttna på att äta denna rätt snart då jag har ätit det rätt mycket de senaste dagarna... Jag får väl försöka äta det med typ sallad eller någonting annat för att ändra lite på saker och ting.

Min middag

Det blev en tidigt läggdags idag igen då jag är fortfarande rätt trött. Jag vaknar ju ganska tidigt på morgonen så det är jätteskönt att kunna få lägga sig i tid så att man kan få sin ordentliga sömn. Nu är det inte alls långt kvar för mig här i Madrid, gud så tiden går fort. Jag ser verkligen fram emot sommarlovet så jag kan få träffa min fina familj igen. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar