fredag 4 juli 2014

4th of July och USAs Nationaldag!

Åh så skönt det var att vakna imorse och ha sovit fantastiskt under hela natten. Vi kom iväg idag ifrån lägenheten vid efter elva så det blev till att ha brunch istället för frukost. Vi satte oss på tunnelbanan och åkte till Central Park där det finns ett shopping-center och en jättestor Whole Foods affär. Angelika älskar ekologisk/organisk mat, så denna affären är ju som himlen för henne. Det var en fantastisk butik, påminnde mycket om BIG i Kuala Lumpur. Jag hittade ingen mat jag ville köpa med jag hittade fantastiskt fina keramik-knivar som jag köpte flera stycken utav. Dessa är jättedyra i Sverige och kostade mycket mindre här. Dessa ska jag ta med mig till Malaysia och lägenheten där!

Kaffebönor

De hade en organisk öl-bar mitt i affären där alla män satt

Vi köpte lite mat och satte oss utanför och åt. Jag åt lite indisk mat som var fantastisk och Angelika åt det med fast vegetarisk. Mums!

Maten

Vi skrattade gott när vi såg alla amerikaner gå runt i blått-rött-och-vitt för att hedre deras nationaldag. Vissa hade liksom horn på huvudet som var i den amerikanska flaggans tema. Helt galet! Alla går verkligen "all-in" för denna dagen. Vissa såg för sköna ut!

Vi började dra oss mot Fifth Avenue där massa bra butiker ska ligga men såklart så började det att regna. Jättesynd! Därför hoppade vi in på närmsta Starbucks och tog oss en kaffe medan vi väntade på att regnet skulle sluta. Precis bredvid oss så satt en konstnär och han verkade ganska känd då massor utav folk gick fram till honom och tog i handen. Han målade ansikten och var hur bra som helst. Han målade från huvudet och inte ifrån att ha en person framför sig. Det är ju jättesvårt att måla från minnet! Jag smygfotade lite granna...

Konstnären som var rysk

Efter ett tag fortsatte vi ner för Fifth Avenue och efter ett tag började massa affärer dyka upp. Riktigt häftig gata. Vi gick bland annat förbi Trump Tower och det var riktigt fräckt. Sedan blev det till att gå in i flera butiker och jag handlade lite kläder till Fredrik och lite annat. Vi var inne på Abercrombie and Fitch där jag bara var tvungen att ta bild med modellen utanför. Han var för snygg!!

Jag och A&F modellen

Vi gick runt där ett bra tag och jag handlade massor, bland annat en ny MK väska och lite träningskläder på GAP. Tillslut kom vi fram till Times Square och det var rikitgt fräckt att se. Teatrar låg på rad, folk i mängder, TV-skärmar med olika videosar, osv. Åh vad mycket det fanns att kolla på! Verkligen fräckt.

Times Square!

Jag

Angelika

Vi traskade bort till biljettstället där man kan köpa biljetter för musikaler för att se om vi kunde köpa biljetter till en musikal på söndagen. Det kunde man bara göra samma dag så det slutade med att vi köpte biljetter inför kvällen för att se If/Then och den kända Idina Menzel uppträda, gud så kul. Klockan var dock snart sex så vi fick skynda oss hem för att lämna alla kassarna och byta om inför kvällens show. Vi han precis hem med tunnelbanan för att hinna duscha, byta om och göra sig iordning inför kvällen. Vi hade 25-30 minuter på oss innan vi behövde gå tillbaka till tunnelbanan. Lite stressigt, men vi hann! 

Vi kom fram till musikalen 10 minuter innan den skulle börja så vi han beställa in lite champagne till pausen och en drink att ha på föreställningen. Eftersom det var deras nationaldag så var jag lite nervös ifall Idina Menzel inte skulle vara där, men hon klev ut på scenen och öppnade upp hela showen. Gud vad häftigt, jag sitter och kollar på henne live! Hon är helt fantastisk! 

Vi innan showen

Idina Menzel på scenen

Åh vilken fantastisk musikal!

Showen var helt fantastisk och Idinas röst är helt gudomlig, wow! Det var mycket skratt och några tårar lite då och då. Tusen tack till farfar, Stanely och Angelika för denna biljett och show. Det var en utav de bästa musikalerna jag har varit på! Helt fantastiskt! 

Efter musikalen så gick vi runt lite på Times Square där vi tog lite foton igen, häftigt att se det på kvällen då man verkligen ser alla skärmar och hela Times Square är helt upplyst. Vi fixade lite bilder här med! 

Angelika och jag på Times Square

Jag på Times Square

Angelika poserar med If/Then postern

Jag med två NYPD poliser

Eftersom musikalen började klockan åtta så hade vi inte ätit någon middag innan den började så vi försökte snabbt hitta ett ställe där vi kunde äta. Det blev TGI Fridays! Vi beställde in vår mat och det var jättegott, det berode nog också på att vi var så hungriga. Personalen var jättetrevlig och vi fick kanonservice. Egentligen skulle vi gå till en skybar efter detta men vi var jättetrötta så det fick bli till att åka tillbaka till lägenheten istället. Jag somnade bums vilket var skönt. Imorgon blir det till att åka till en outlet och shoppa lite till. Skoj!! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar