måndag 7 juli 2014

Andra musikalen här i NY

Imorse vaknade vi i tid och gjorde oss iordning för att gå till the Boathouse. Denna restaurangen ligger precis vid en liten sjö inne i Central Park där de ror utanför, verkligen supermysigt. Vi var där precis 12:05, så vi hann till vår reservation. Vilket häftigt ställe! Restaurangen är byggd lite i ett colonialskt tema med höga tak, vitt, osv. Påminnde lite om hotellet vi bodde på i Sri Lanka. Väldigt fräckt! Vi satte oss ner och fick vårt bord, jag beställde in en laxbit och Angelika en pasta med musslor. Det blev en lunch på över två timmar med mycket snack och skratt! Väldigt trevligt.

Maten, mums!

Angelika

Boathouse

Jag

Angelika och jag

Vi betalade och sedan gick vi igenom parken lite granna. Det händer så mycket saker här vilket är jättefräckt. I ena hörnet av ett plaza kan det stå en 10-åring och dansa till Michael Jackson, i andra en tant med dragspel, i andra ett gäng utav breakdancers och lite överallt är det massa olika slags folk - vissa med skor, andra med rollerblades. Detta är det perfekta stället att sätta sig på en bänk och bara kolla på alla människor. 

Angelika och jag kände att vi hade fått lite ont i våra ryggar nu igen. Det kanske inte är så konstigt när man går hur mycket som helst, kanske i fel skor? och bär på kassar ovs. Det känns ju bra att allt har gått kanon fram tills nu! Vi kunde i alla fall gå ner till Times Square som ligger ungefär nästan 2 km ifrån parken. Det gick smidigt och vi kom fram helt okej! Vi skulle köpa biljetter till musikalen Motown på kvällen, men den gick inte på måndagar, så jag bestämde mig för att se Phantom of the Opera. Det var 50% rea på biljetterna så när jag väl kom fram till kassan, efter världens längsta kö som ändå gick rätt fort att komma fram, så fick jag äntligen en biljett för endast 75 dollar. Det var ju ett kap då de normalt kostar över 150 dollar, helt galet! Gud vad kul det var att köpa biljetten, Angelika hade bestämt träff med en kompis här i New York vilket också hon såg fram emot. 

Vi tog tunnelbanan tillbaka hem till lägenheten och började packa iordning alla våra saker. Vi har ju handlat en del, så det krävs lite tänktande med det kommer till att packa ner allt. Jag började och har nu packat klart en utav väskorna i alla fall, det känns ju bra!

Vi på tunnelbanan

Det blev en liten siesta på 30 minuter också vilket var super skönt. När alarmet ringde så vaknade jag direkt och fick skynda mig. Det blev till att platta håret och sminka mig på 20 minuter men det hann jag gallant. Lite efter klockan sju så hoppade jag in i taxin som tog mig till the Magestic theater på 44th street. Det var lång kö utanför då de kollade i allas väskor och allas biljetter. Det gick ändå rätt fort och bara efter några minuter satt jag på min plats i den fullsatta publiken. Showen började prick klockan åtta och jag fick nästan rysningar direkt. Denna musikal är helt fantastisk och när phantomen började sjunga en utav hans låtar med en underbar melodi, så kom tårar och rysningar direkt. Åh vad denna musikal är bra! Det är också riktigt roligt att ha sett den på Broadway då detta är där den startades för länge sedan. 

Phantom

Jag

Den slutade vid halvelva och då ringde jag Angelika och frågade vart vi skulle ses. Hon hoppade på tunnelbanan från Harlem och mötte mig inne i stan. Jag hade gått runt där och hittat en Hard Rock och tänkte att det skulle ju vara kul att pröva även här i NY så jag gick dit och beställde ett glas prosecco medan jag väntade på Angelika. Hon kom efter ett tag och då hade jag även fått in mina revbensbjäl som var i storlek som en halv kossa... Hur skulle lilla jag kunna äta upp allt detta? Det gick väl ganska bra men efter ett tag var jag hur mätt som helst! Det var dock grymt gott!

Hard Rock New York


Mums så goda revben

Vi lämnade restaurangen efter ett och tog tunnelbanan hem till Battery Park. När vi kom fram till vår station och gick ut så hade det börjat regna, typiskt! Det är tur att vi inte har så långt att gå. Vi somnade väldigt gott när vi väl kom hem! Vilken rolig dag vi har haft idag. Imorgon är det sista dagen här i NY, gud vad tiden har gått fort. På ena sidan känns det som om vi har varit här hur länge som helst för att vi har gjort så mycket saker, men på andra sidan så känns det som om tiden bara har rusat förbi. Jag gissar att det är för att vi har hittat på så mycket roliga saker. Det är ju alltid så att när man har det jättekul så går tiden jättefort förbi. Kramar till er och godnatt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar