lördag 5 juli 2014

Woodbury Outlet Nästa!

Imorse sov vi ut och vid halvelva stack vi in till centralen Port Authority där bussen till Woodbury Outlet skulle gå ifrån. Vi fick biljetter till bussen vid 12:45 så då traskade vi iväg till en Pizza-bar precis bredvid centralen där vi kunde köpa hur stora pizza skivor som helst. Riktigt kul att få äta dessa stora pizza skivor som man alltid har hörd talas om. Vi satt där och mumsade i oss EN skiva var och blev helt prop-mätta, då kan ni tänka er hur stora de var! 

Pizzan

Man satt mitt i gatan

När det närmade sig 12:20 så gick vi mot centralen igen och då hade det redan börjat bli en jättelång kö. Vi märkte snabbt att de öppnade upp fler ingångar och det kom fler bussar till terminalen, så alla skulle kunna hänga med. Vi satte oss på bussen och den bar iväg mot shopping outletten. Gud vad mycket folk som åkte här ifrån!!

Vi på bussen!

Otroligt fin utsikt från bussen vid många tillfällen, här är Manhattan


När vi väl kom fram så var det som ett myrbo av folk vid outletten. Vi sa direkt att vi behövde en kaffe för att klara av allt detta. Vi hittade en Starbucks och satte oss där, dock fick Angelika stå i kö i över 30 minuter för att vi skulle få varsin latte. Helt galet!! Vi la upp en plan på vart vi skulle gå. Detta området var gigantsiskt så man behövde verkligen en karta för att hitta till alla butiker. Vi gick först till Samsonite butiken och köpte varsin resväska då det var smart eftersom vi kunde lägga alla påsar där i sedan. Vi köpte samma väska, den senaste röda väskan som är vattentät så ifall det regnar ute när de bär på väskorna så kan det inte läcka in vid blixtlåset, kanon! Den har fyra hjul också vilket är superskönt och verkligen lätt att rulla.

Woodbury Outlet

Efter Samsonite så blev det butiker hit och dit. Jag var inne i Nike och hittade massa fina saker. Bland annat två nya Nike skor för ingenting alls. Gud så billigt det är här, man blir ju nästan helt galen! Jag hittade också ett Nike Fuel band som jag ska ha när jag tränar för att se hur många kalorier jag bränner och hur hårt jag har tränat, osv. Ska bli superkul! Det blev också lite stopp i andra butiker. Jag handlade jättefina saker på Le Creust, en kastrull, en fonduekastrull och en stekpanna som man kan steka kött på. Sedan köpte jag lite andra tillbehör där - affären var ju kanonbra och verkligen roligt att hitta dessa kökstillbehör som jag länge har pratat om. Kastrullen som jag köpte kostar över 2000 kr i Sverige och jag betalade 700 kr för den. Vilken skillnad! Så detta blev jag verkligen glad för, det är ju saker som man kommer behålla hela livet!

Shoppingen - väskan är helt full!

Klockan tickade på och tillslut var klockan åtta och vi började känna oss klara. Vi gick tillbaka till buss-stationen där vi gick av för massa timmar sedan men det var en jättelång kö så vi kunde inte komma på de bussarna som kom för att hämta folk. Vi fick därför vänta på nästa buss som gick klockan halvtio på kvällen. Vi kom fram till NYC igen vid halvelva tiden och då var vi rätt trötta och hungriga.

New York skyline på kvällen

Chris hade varit jättegullig och köpt med sig kinesmat som stod framdukat på bordet när vi kom hem. Så gott! Maten smakade extra gott efter all shopping och att man var ganska hungrig. Vi somnade verkligen gott när vi väl la oss ner! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar