onsdag 9 juli 2014

Hejdå New York, du har varit fantastisk!

Idag gick vi upp och åt frukost på ett café alldeles bredvid lägenhetshuset. Det var smidigt och lätt då vi inte behövde åka någonstans som skulle ta mycket tid. Frukosten var jättegod och ganska enkel, men det var helt perfekt.

Angelika

Min frukost

När vi kom hem igen så satte vi igång att packa det sista. Det gick faktiskt väldigt snabbt då jag hade ordentligt med plats och inte behövde oroa mig för att jag skulle ha övervikt. Det gick riktigt bra men shit vad mycket jag har shoppat. Jag kom hit med knappt en resväska och reser hem med två FULLA resväskor, shit... Men gud så mycket fina saker jag har handlat och det ska bli jätteroligt att visa upp allt för mamma och pappa när jag kommer hem. Har ju lite presenter till dem också... :-)

Väska nummer 1

Väska nummer 2

En utav Angelikas kompisar som bor här på Manhattan kom snabbt förbi för att säga hej till oss. Hon var jättetrevlig och det var kul att få träffa henne även fast det var väldigt snabbt.

Jag hade bokat en taxi som kom och hämtade oss itid. Man har ju hört att det alltid har tagit en sådan lång tid på flygplatsen i New York men det gick faktistk väldigt smidigt. Vi kom igenom hur snabbt som helst och det var inga svårigheter, vi kanske hade tur? Jag handlade på Mac där jag köpte fyra läppstift som jag har kollat in sedan innan, de kommer vara jättefina när jag väl börjar jobba. Det blev lite lunch på flygplatsen också och så klart var jag tvungen att äta en McDonalds här i New York och eftersom jag inte hade gjort det innan blev det till att äta en nu. Så jag smaskade i mig mina Chicken Nugets på JFK.

Jag nöjd med McDonalds på JFK

Det blev helt lagom till att gå till Gaten efter vi hade ätit vår lunch. Allt gick jättebra och vi fick bra platser vilket var skönt. Jag hade till och med en tom plats bredvid mig vilket var otroligt skönt då jag kunde ta upp fötterna och sova lite extra. Planet var ganska mycket försenat så vi höll nästan på att missa planet i Berlin, men vi sprang som två raketer och hann med det i sista sekund. Så skönt!! Vi kom precis till planet då de började boarda. Vilken tur!

 Nu är vi på väg tillbaka till Sverige. Tack New York för denna gången!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar