lördag 25 oktober 2014

Langkawi,dag 3 vid stranden!

Oftast när man är på Langkawi så hänger vi bara vid poolen. Jag och resten utav familjen blir oftast alldeles för bekväma för att gå någon annan stans eller bryta rutinerna. Därför är det bra ibland att ha någon som drar en ur sina vanor. Nu, just denna gång, blev det Angelika som fick röra om lite i grytan och dra med mig till stranden. Vi åt en jättegod lunch på the Cliff, den vegetariska soppan är helt fantastisk!! Efter en trevlig lunch så stack vi ner till stranden som ligger ett stenkast från restaurangen. Vi betalade 10 RM per solstol och där låg vi ett bra tag. Stella sprang runt och kastade sand, så just tanken att inte ta med sig ett kilo sand hem genom att ligga på en solstol fungerade inte så bra som vi hade tänkt. Huvudsaken är att Stella och vi andra hade det fantastiskt bra och det gick verkligen ingen nöd på oss. Angelika sprang iväg och köpte två färskpressade apelsinjuicer till oss båda och de smakade susen.

Jag har det hur bra som helst

På kvällen gick vi till Orkid Ria och det var lika gott som vanligt. Alla bara satt och njöt. Stella hade somnat gott i vagnen vilket var skönt då Angelika kunde äta upp hennes mat medan den var varm.

Det jag har lärt mig idag är: gå utanför KZ och blanda runt i grytan. Det var helt fantastiskt att ligga på stranden idag och det ska jag försöka göra oftare. Gäller att bryta rutinerna ibland, även fast jag tycker att rutinerna jag har inte är så dåliga... :-) Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar