onsdag 22 oktober 2014

Mariah Carey konserten och lite annat!

Dagen började med att Angelika, Stella och jag drog till TTDI Wet Market vilket är en stor marknad med hur mycket grönsaker, fisk, kött som helst. Vi kollade runt och jag köpte tillslut tillsammans med Angelika 4.5 kg lax som vi ska dela på. En hela lax kostade 155 RM och det blev 14 filéer. Detta i Village Grocer kostar 22 RM för en filé alltså var detta verkligen ett bra kap. Gud så gott det ska bli! Stella hade det bra också, hon hittade massa katter som hon tittade nyfiket på. Så söt!

Stella-bus

Vi förhandlar med "laxkvinnan"

Efter shopping på IKANO så var vi på väg tillbaka. Jag behövde duscha och göra mig iordning så det var verkligen viktigt att jag (vi) hade tid med det också. Jag kan inte fatta att vi ska på Mariah Carey ikväll. Gud vad kul det ska bli!! Hon är verkligen någon som jag har velat se hur länge som helst och ikväll ska jag se henne live! Åååhh tagga! :-) Jag lockade håret med min nya Curl Secret locktång från BabyLiss och det blev faktiskt riktigt bra.

En liten selfie innan vi stack

Det var lite synd för det regnade hur mycket som helst vilket var verkligen otur. Det har regnat mycket nu de senaste dagarna så det var typiskt att det regnade idag igen. Vi alla hade köpt regnskydd som vi hade på oss men det hjälpte väl sådär... Jaja, det blev lite festival känsla över det hela med gegga överallt och leriga skor, håret låg helt slätt längs ansiktet och sminket rann. Konserten var dock hur bra som helst!


Angelika, mamma, pappa, jag, Maria och Eva

MC

Jag och pappa hade bokat våra biljetter innan de andra så vi satt på första raden i vår sektion så vi såg scenen och uppträdandet hur bra som helst.

Jag och pappa i våra regnskydd

Hon var så bra! 

Konserten var verkligen så himla bra. Jag fick en massa rysningar, speciellt när hon sjung "Hero" och Jackson 5s "I'll be there". Hon har en fantastisk röst och vilket register!! Hon kan sjung huurrr lågt som helst och sedan gå upp och ta noter som man inte tror finns. Helt galet och så grymt bra!

Pappa, Angelika och jag efter konserten med scenen i bakgrunden

Åh vilken härlig och grym kväll. Jag älskar verkligen konserter och musik!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar