lördag 11 oktober 2014

Latin American Ball!

Det är inte ofta det händer, men de få gångerna det är bal - då måste man gå "all in" med tjusandet och fixa till sig ordentligt. Jag hade köpt en klänning innan för några veckor sedan som jag äntligen fick inviga. Jag hade bokat tid hos frisören tillsammans med mamma och Angelika så vi gjorde iordning håret tillsammans vilket tog flera timmar. Vid fyratiden så stack jag hem då alla skulle komma till mig klockan halvsex på lite fördrink.

Såhär blev mitt hår - uppsatt

De använde en jättefräck locktång som heter "Curl Secret" från BabyLiss. Man klämde en liten hårslinga och vips så försvann håret in i maskinen... Shit tänkte jag! Så öppnade dem tången och vips kom det ut en helt perfekt lock. Så häftigt! En sådan är nu beställd och jag får den leverad om någon dag. Kul!

En liten selfie på oss tre

Det började ramla in folk efter ett tag och det blev fullt hus hemma hos mig. Jag bjöd på lite gin och tonic tillsammans med lite nötter vilket var mysigt.

Stanely, Kevin, pappa och Tobbe

Jag, mamma och Angelika

Vid klockan sju satte vi oss i taxin mot Hilton där balen var. Alla var riktigt taggade på god mat och hur mycket vin som helst från den fantastiska kontinenten Sydamerika! Det var jättemycket folk där när vi kom och många hade helt fantastiska klänningar på sig. Wow! Det var vissa i långklänningar, vissa i kortklänningar, några som var väldigt om opererade (något man har hört är väldigt vanligt i Sydamerika) och många andra otroligt vackra kvinnor, och män förstås... :-) Vi fick ta en bild på hela gänget innan vi gick in vilket var kul.

Hela gänget: Stanely, Angelika, Tobbe, Jakob, Kevin, jag, Nils, mamma, Daniel, pappa och Carl

Matsalsrummet var inte öppet än utan vi stod utanför en lång stund och väntade men det gick inte nöd på oss. Vi stod och snackade, drack tequila sunrise, mojitos, vin, osv, det fanns hur mycket som helst att dricka och små snacks att äta. Tiden bara rusade förbi och tillslut var det dags för oss att ta vår placering vid bordet.

Tobbe, mamma och pappa

Jag och mina boys Jakob och Daniel

Maten rullade in och den var hur god som helst. Alla fick in maten nästan samtidigt vilket är ett väldigt bra tecken här i Malaysia. Det var fina tal och det var också riktigt kul att få höra spanska igen och verkligen förstå allt de säger på scenen. Kände att jag kunde imponera lite då de andra inte pratar någon spanska.

Menyn inför kvällen var helt otroligt god med mycket bra viner

Daniel, jag och Kevin var bland de sista som lämnade balen. Vi dansade upp till sista låten och sedan fick vi med oss Nils som hade gått och tagit sig en öl nere i cafét och drog sedan hem. Det blev verkligen en jättelyckad dag och framför allt mycket rolig med många skratt.

En sista bild...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar