söndag 22 december 2013

Jul på Liseberg och middag med Erika, Lovisa och Elina

Idag åkte jag, pappa och Fredrik in till stan för att gå på Liseberg. Det var verkligen länge sedan jag var där under julen! Liseberg under denna tid är så otroligt fin, ljus överallt, julmarknad och mysstämning på högsta nivå. Vi träffade Angelika, Stanley, Stella och farmor där vilket var kul. Vi gick runt överallt och kollade. Vi köpte bland annat korvar och ostar som vi ska ta med oss till Malaysia nu över nyår. Jag hittade också fyra handgjorda lattemuggar som jag köpte. De är vita men guldsträck på dem, så otroligt snygga och stilrena. Supernöjd och värt varenda krona! Hoppas jag någon gång hittar ett hem där jag stannar längre än ett år så jag får använda dem.


Angelika, Fredrik, Lisebergskanin och jag

Vi kom hem vid femtiden och då var det pepparkaksbakning med kusinerna. Jag var tvungen att sticka efter en kort stund då jag skulle ha middag med Erika och Lovisa. Erika kom och hämtade upp mig och vi åkte hem till hennes farmor och farfar där middagen skulle vara. Vi hade det så otroligt trevligt och snackade om allt och ingenting. Vi har det alltid roligt när vi ses vilket är så skönt. Efter middagen kom Elina över och vi alla fortsatta att tjata en massa. Vid elvatiden stack jag hem och då var man rätt trött. Det blev en jätterolig dag! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar