måndag 9 december 2013

Teoriprov och middag med Cicci!

Imorse stack jag iväg för att försöka få godkänt på mitt teoriprov för det brittiska körkortet. Resan dit var helt okej, men gud vilket skumt ställe jag kom till. Det var verkligen mitt i ingen stans och folket där var lite skumma. De kollade på en, såg skabbiga ut och hela området var smutsigt. Jag skyndade mig in till testcentralen och var glad när jag hade kommit innanför dörrarna. Innan jag gick in i testrummet fick jag dra upp ärmarna på tröjorna för att visa att jag inte hade några fuskanteckningar och jag fick inte ha klocka på mig eller någonting alls. Allt detta fick jag låsa in i ett litet skafferi utanför vid receptionen. Det gick inte sådär jättebra på provet då jag inte hade hunnit studera någonting eftersom jag har haft massa tentor. Jag fick 40/50 och man behövde 43/50 för att få godkänt så jag var riktigt nära.

Jag åkte sedan hem och mötte Cicci hemma hos mig. Vi stack ut till Oxford Street för att köpa lite julklappar och lite annat kul. Vi hade hur mycket kassar med oss hem som helst då vi båda hade fyndat riktigt ordentligt. Jag hade bland annat hittat denna 'julblomma' som jag tänkte jag kunde dekorera med i min lilla lägenhet. Hoppas mamma blir stolt att jag ändå försöker juldekorera lite grann. Spana också in min lilla planta med glittret - detta får bli min julgran.

Vi hade köpt god melon och skinka på Selfridges som vi la upp fint på tallriken. Detta smakade så otroligt gott!! Åh vad jag bara älskar Jamon con Melon!

Middagen

Middagen lite mer mysig

Cicci och jag

Efter middagen var det dags för lite paketöppning. Riktigt spännande! Jag fick en Nespresso mjölkskummare utav henne vilket var verkligen perfekta julklappen. Åh jag älskar deras kaffe så där slog hon verkligen rätt! Jag gav henne en bok om Ralph Lauren och lite annat smått och gott!

Fina Cicci

Gud vad snyggt det matchar! 

Vi la oss sedan och kollade på film och bara snackade hur mycket som helst. Jag kommer verkligen sakna denna pingla när jag är i Spanien. Det känns lite surt då när vi äntligen är i samma stad igen efter massa år, så ska jag sticka iväg i ett år igen. Vi kommer ju så klart hålla kontakten lika bra som vi alltid har gjort då vi är experter på detta nu. Det blev en jättemysig dag! Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar