fredag 13 december 2013

Ölbryggeri och middag med Nur!

Idag fick vi vakna i tid för att sticka iväg till Chiswick där vi skulle till ett ölbryggeri. Jag bokade detta för ganska länge sedan och idag var dagen vi äntligen fick pröva på det. Pappa såg verkligen fram emot detta speciellt! Jag lyckades göra så vi satte oss på fel buss, eller det var rätt buss men den gick åt fel håll så vi fick skynda oss lite i slutet men vi hann precis i tid vilket var kanon!

Ölbryggeriet

Vi hade en guide som såg verkligen ut som en brittisk "öl-älskare". Man märkte direkt att det enda han gjorde var att antingen dricka öl eller drömma om den. Riktigt spännande!

Alla Fullers ölsorter

Vår guide

Hela gruppen

Efter turen fick vi smaka på jättemycket öl. Det var verkligen det ena glaset efter det andra. Vi hade betalat £10 per person för att gå denna turen och med den volymen öl vi drack så kan vi verkligen snacka om 'valuta för pengarna'. Jag tyckte väl denna öl var lite för 'mjölig' och lite för tjock, men pappa som ölälskare tyckte all öl var jättegod. Det var en öl jag tyckte var god som är deras Honeydew öl. Jag rekommenderar verkligen denna tur till er ölälskare där ute!

Vid sjutiden kom Nur hem till mig då vi fyra skulle ut på middag tillsammans. Jag har ju snackat så himla mycket om Nur och klart mamma och pappa vet vem hon är från Malaysia, men de har aldrig riktigt umgåtts så nu hade vi chansen. Vi började med lite glögg och julklapps öppning hemma hos mig. Jag fick en jättefint Thomas Sabo berlock utav henne som jag direkt hängde på mitt armband, det var en fyrklöver som skulle önska mig lycka till när jag kommer vara i Spanien. Massa tack för den!

Pappa, jag och Nur

Vi gick sedan till en utav mina favorit restauranger Casa Becci där vi åt god italiensk mat. Jag har ju bloggat mycket om denna restaurang så det var kul att få visa mamma och pappa detta stället.

Pappa och mamma

Jag och Nur

Efter den goda middagen gick vi vidare till puben Gunmakers där vi tog en öl. Det blev verkligen ett bra slut på en jättetrevlig dag!

Mamma, Nur och pappa

Bredvid oss låg en gigantisk hund på golvet. Den var verkligen hur stor som helst, man skulle kunna blandat ihop den med en björn. Jättesöt var den men kanske inte en hund som jag skulle haft då den ungefär skulle kunnat knuffa ner mig på ett hopp.

Hunden bredvid oss

Jag sa sedan hej då till Nur som jag inte kommer att träffa på ett tag. Vi vet inte riktigt när vi kommer ses näst, kanske nyår, kanske Mars, who knows? Det var faktiskt rätt jobbigt att säga hej då men vi båda vet att vi har varandra när vi behöver varandra, det är det viktiga. Tack för en jätterolig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar