torsdag 12 december 2013

Mamma och pappa kommer till London!

Imorse landande mamma i London! Gud så kul att ha henne här och i eftermiddag kommer pappa hit också. Så mysigt att de kommer tillsammans denna gången, tidigare har de ju varit här fast inte tillsammans. Jag har verkligen sett fram emot att de ska komma, det har varit så mycket med skolan just nu så det ska bli underbart att bara ha dem här i några dagar!

Fina mamma

Jag i trappan ner till mig

Jag handlade massa saker igår till frukost och lite annat gott. Mamma var ju lite hungrig när hon kom hem så frukosten stod på bordet vilket var tur.


Vi stack sedan iväg till Oxford Circus och traskade runt en massor. Det slutade med att vi var vid Picadilly Circus och där hittade mamma en gigantisk snögubbe som hon ställde sig bredvid. Hon är för söt!

Mamma och den gigantiska snögubben

Vi stannade på en restaurang som jag tycker är lite fräck som heter Byron. Det var faktiskt Jay som visade mig denna restaurangen när han var i London och den har blivit en favorit. Man kan äta nyttiga hamburgare där vilket är kanon.

Fina mamma

Jag och mamma

Vi gick tillbaka Regent's Street tills vi kom till Oxford Street och där tog vi tunnelbanan tillbaka hem. Mamma vilade lite eftersom hon var lite trött efter resan och jag hade kontakt med pappa som var på väg från flygplatsen. Han kom till slut och det var så roligt!

Jag och pappa

Vi mös en massa med lite glögg och pepparkakor som jag hade köpt i den svenska affären som ligger precis bredvid mig. Jag hade sedan länge planerat att gå till Winter Wonderland med mamma och pappa och som julklapp hade jag köpt biljetter till en circus som visas på kvällen. De hade ingen aning om vad vi skulle göra och pappa har länge pratat om att han ville till Winter Wonderland så det var riktigt kul att deras julklapp var där inne. De var riktigt glada när de såg att vi skulle in dit! Skoj!

Winter Wonderland

Pappa och jag

Bevarian Village

Mamma och jag

Vi passade på att äta en korv

Jag hade köpt VIP biljetter till cirkusen och då ingick det champagne och choklad. Vi satt jättenära scenen i vårt egna lilla bås men gott om plats, riktigt kul och lyxigt. Vi fick gå före hela kön innan och sätta oss först. Champagnen i hand och chokladbit i munnen, skålade vi glatt och jag önskade dem God Jul i förskott.

Pappa och jag

Circusen

Efter showen stack vi hemåt då Winter Wonderland stänger kl 22. Vi tog bussen hem och det gick jättebra. Det är ju kul också för mamma och pappa att få se London och hur det ser ut från bussen, när man åker tunnelbana ser man ju inte så mycket.

Pappa och jag

Vi stannade och tog en sista öl på the Volunteer och sedan var det direkt hemåt.

Mamma och jag 

Det var verkligen en lång dag men superrolig! Så himla mysigt att ha dem här och få visa dem hur jag har det nu när jag känner till London mycket bättre. Det ska bli jättemysigt att ha dem här de närmsta dagarna. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar