lördag 13 december 2014

Glad Lucia & glögg på det!

Glad Lucia! Det är helt galet att det redan är Lucia och mitten utav december. What... Vart har tiden tagit vägen?! Jag vaknade vid niotiden och stack direkt över till Hijauan för att hämta bilen och åka och handla inför kvällen. När jag kom hem till föräldrarna så fick jag ett sms från management i Verve Suites att jag nu var med i tidningen här i Malaysia. Det är i fyra olika tidningar min bild var med, två engelska och två kinesiska. Riktigt kul!

Här är jag med, den lilla runda bilden längst till höger

Lite innan klockan sex så började jag laga mat inför kvällen. Jag hade bjudit in killarna på en korvstråganoff kväll, någonting vi alla älskar. Jag gjorde potatismoset och allt, och precis när allt var klart så kom folket. Riktigt bra timing! Vi hade en jättetrevlig middag och vid niotiden var allt diskat och glöggen framdukad med pepparkakor, knäck, julkola och annat gott för resten utav folket att komma. Mario och Jasper var de första, åh så kul - de är så härliga!

Här är halv gänget

Pei Lee och jag

Kevin, Mario, Pei Lee, Carl, jag och Jakob

Alla älskade glöggen vilket var roligt. Det spelades julmusik och stämningen var toppen! Åh vad det är mysigt med jul och allt firandets som är runt omkring det. Riktigt roligt var det också att jag fick samlat ihop alla en sista gång nu innan folk reser iväg och firar jul på andra ställen runt om i världen.

Daniel, Johan, Carl, jag, Mario, Fredrik, Jasper, Kevin och Pei Lee

Vid tolvtiden så hoppade vi in i Jaspers bil och han körde oss till Rootz, en klubb jag inte har varit på hur många år som helst. De har renoverat den klubben nyligen så det var som att komma in på ett helt nytt ställe. Riktig häftigt har det blivit nu.

Här är vi i bilen!

Jakob, jag, Carl och Eddiepå Rootz

Det kom in massa champagne när vi satt vid bordet och det hälldes upp till oss alla. Riktigt gott!

Champagne på Rootz

Det blev en toppenkväll och vid tretiden stack jag hem tillsammans med Jakob och Carl. De släppte av mig hemma hos mig och sedan åkte de vidare hem till dem. Det är alltid skönt när man åker tillsammans med någon annan hem som tjej, annars brukar jag boka en taxikille som vi känner om jag vet att jag ska åka ensam.

Dessa fina blommorna fick jag ifrån Pei Lee

Tack tack tack för en kanonkväll! Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar