tisdag 9 december 2014

Heldags shoppande för julfesten på fredag!

Idag är det min namnstad - grattis alla andra Annor där ute! Denna dagen spenderades med att köpa massa saker till vår julfest som är nu på fredag. Jag åkte runt med en kollega och vi stack ifrån jobbet redan vid halvtio tiden. Första stoppet var hemma hos henne där vi hämtade massa lådor som vi skulle lämna till hennes kyrka, okej... Det var ett jättemysigt ställe, mitt i det kinesiska föredetta gangster område. De bestämde sig för att bygga en kyrka där för att förminska brottsligheten och för att ge folket möjligheten att vända sig till kyrkan. Bra tänkt och det har verkat fungera eftersom brottsligheten har minskat rejält. Hon visade mig också deras juldekorationer och jag skrattade gott när jag såg alla färger på julkulorna osv. Lite asiatiskt...


Utsikten från kyrkan var häftig

Nästa stop blev One Utama där vi handlade lite tallrikar för att servera sallad på. Sedan bar vi vidare till IKEA där vi handlade lite saker till juldekorationerna. Vi lyckades klämma in lite sushi också vilket var supergott. Min lunch kostade 20 kr, helt galet. Så himla billigt för så mycket sushi! Blev helt proppmätt!

Mums med sushi!

Vi var tillbaka på kontoret vid halvfyra, snacka om att dagen bara rusade förbi. Det var fortfarande en massa saker att göra så det blev till att sätta igång direkt. Jag skrattade gott när vi åkte hem, då körde det förbi en bil som hade juldekorationer på sig med Rudolf tema. Så himla söt!


Det roliga var sedan att jag fick ett sms från Fredrik med en bild på hans bil... Då hade han köpt samma dekorationer och klätt på sin bil. Åh en liten Rudolf MyVi bil! Jag tror jag skulle dö, hans bil är ju bara föööörr söt nu!


Jag åt middag med familjen idag vilket var mysigt. Jag jobbade enda fram tills klockan halvåtta så det kändes skönt att jag inte behövde laga middag själv. Riktigt härligt att ha familjen nära ibland! Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar