lördag 20 december 2014

Hemma i Sverige igen!

Vi landade på Landvetter idag vid halvtio tiden och fick väskorna direkt och sedan bar vi oss ut till Eurocar där vi hyrde vår bil ifrån. Man märkte direkt att man var i Sverige då uthyrningsshoppen öppnade klockan tio på lördagar. Helt galet! Speciellt när man är på en flygplats där plan landar vid alla tider på dygnet - här speciellt borde man ju ha öppettider som är justerade till flygplatsen. Aja, vi fick vänta 15 minuter i kylan vilket kanske inte var hela världen. Vi vaknade ju till i alla fall...

Fredrik hade sovit hela resan förutom de sista 15 minutrarna. Jag hade väl sovit kanske 9 timmar vilket också är riktigt bra. Så skönt! När vi kom hem till huset så hade pappa förberett en jättegod frukost med kokta ägg, svensk ost, hönöbröd, kaviar och massa annat gott. Mums! Morfar kom också förbi och då passade vi på att fira honom lite granna då han fyllde år i november. 

Dagen rullade på och jag försökte packa upp men det gick inte alls så bra. Jag  har ingen plats alls här i mina garderober och speciellt inte för mina Nespresso maskiner och andra maskiner som jag har plockat på mig när jag har bott i de olika länderna... Så jobbigt. Detta resulterar att jag bor i ett rum som ser ut som ett bombnedslag i en vecka. Jaja, det är väl ingen som ska in dit förutom jag. 

På eftermiddagen så kom Victor hem till oss och han och Fredrik var rätt hungriga så jag körde ner dem och bjöd dem på lite korv med mos, eller som vi kallar det är "en halv/hel special". Det var riktigt gott! 

Det blev jag som gjorde maten på kvällen. Jag  känner mig lite som deras svenska maid, men det kan man väl bjuda på. Vi hade en jättetrevlig kväll men den blev rätt tidig då vi alla var hur trötta som helst redan vid halvnio. Jag lyckades hålla mig vaken till klockan halvtio och sedan så somnade jag och sov hur bra som helst. Det är verkligen jättemysigt att vara hemma i Sverige igen. Så kul! Inte många dagar tills det är jul vilket är lite galet, känns som om det precis var jul - tiden går verkligen snabbt! Godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar