söndag 14 december 2014

Jag klar med universitetet för 2014 och Fredrik söker till universitetet!

Idag vaknade jag vid elvatiden vilket var otroligt skönt, speciellt när jag kom hem lite sent. Idag är dagen då jag ska lämna in min uppsatts som jag har skrivit om företagen. Min fråga var: "How can the F-Secure Corporation improve internally, in terms of feedback and business culture, and what business tools can be used to achieve a higher demand for their products, in terms of SMEs through marketing?" Min rapport kändes ganska klar, jag behövde bara läsa igenom den en sista gång innan jag lämnade in den. Jag hade dock en annan uppgift som nästan var klar men där jag behövde skriva lite mer. Det kändes skönt när jag skickade in båda efter många veckors arbete och forskning.

Under dagen fick jag jättesöta bilder på lilla Stella där hon hade på sig en tomtegumma dräkt. De skulle iväg på jullunch idag med pappa, farmor och farfar så hon var verkligen klädd för tillfället. Åh så söt hon är! Pappa hade också med sig lite julklappar till henne som hon öppnade själv.

Söta Stella!!



Det var små Frozen figurer!

Fredrik sökte nu in till universiteten i England inför nästa år. Han hade skrivit sin peronal statement och den var jättebra. Det känns konstigt att Fredrik, som är en bebis i mina ögon, ska nu åka eventuellt till London under hösten 2015 och börja studera där. Skönt att jag är där så jag kan hålla ett öga på honom. :-) Nej, men det ska bli jättekul att vi kommer vara i samma stad ett tag till. Jag hoppas verkligen nu att han kommer in på King's College eller London School of Economics, han har ju predicted IB betyg som är hur bra som helst, så jag hoppas att de väljer ut honom! Det skulle vara så kul för honom!! Jag är verkligen en stolt storasyster!

Lilla bebisen söker in!

Vi gick till La Casa för att äta middag. Det är verkligen bekämt att äta bara nedanför min lägenhet och bara behöver ta hissen upp till mitt hem.

Mamma, Fredrik och jag

Jag åt en otroligt god Lamb Shank där köttet bara gled av benet för det var så mört. Mums så gott det var!

Mums!

Vilken otroligt rolig helg det har varit igen! Imorgon börjar min sista arbetsvecka. Det känns jättekonstigt att om en vecka så kommer jag inte längre vara en del utav företaget utan vara en "ex-kollega", Så tråkigt. Jag hade gärna stannat lite längre så jag skulle kunna lära mig mer, få uppleva mer och träffa alla de underbara personerna lite längre! Jag hoppas väl innerst inne på att jag ska få ett offer, men vi får se hur det går. Godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar