fredag 5 december 2014

Mot Kambodja!

Idag hade jag tagit ledigt från jobbet då vi stack iväg med ett flyg till Kambodja som gick redan vid lunchtid. Jag hade så klart med min selfie-stick så pappa och jag tog lite bilder i taxin... :-)

På flygplatsen träffade vi de andra, familjen Thonells och Jungling, som skulle med. Vi skrattade när vi satte oss på planet och de började visa säkerhets procedurerna på planet. Då satte de på Gagnam Style låten och alla flygvärdar började dansa och verkligen bjuda på dem själva.  Hela detta började med att en utav personalen började sjunga Frozen låten fast med texten "Now we are, going to, Cambodia" m.m. Så himla roligt! Alla på planet hade full uppmärksamhet på vad som hände, folk filmade och skrattade. Jag tror aldrig att de har fått så här mycket uppmärksamhet någonsin utav att göra denna säkerhets demonstration. Så kul!!

Mamma hade fixat eVisa till vår familj så efter att ha fyllt i tusen andra olika papper så var vi igenom men eftersom vi reste med de andra så var vi tvungna att vänta på dem. Efter en timma var alla ute och redo för att åka vidare och hämta ut våra nummerlappar till racet på söndag.

Jag och mamma

Fredrik läste någon bok som han behövde läsa ut tills på måndag. Den såg hur jobbig som helst ut med världens minsta text och jobbigt typsnitt... Verkligen inte en bok för mig.

Fredrik och jag

Vi alla bokade en van där vi fick plats, eller nästan. Alla "vuxna" hade varsitt säte och därför fick alla "barnen", vi var fem personer, knö sig ner i baksätet där man normalt får plats kanske 2, max 3. Det gick bra, men det var riktigt varmt. Det blev som en lättnad när vi kom ut ur bilen och skulle hämta våra nummerlappar. Det gick jättebra och snabbt och vi var ute igen på några minuter. Mamma och jag ska båda springa 10 kilometer vilket ska bli kul. Jag fick nummer 7050 och tror allt detta kommer vara ett bra nummer!

Jag och mamma

Vi träffade Kevin och Daniel på hotellet som hade varit där sedan tidigt på morgonen. Jag hängde med dem och hämtade deras nummerlappar då jag visste hur man gjorde så vi var tillbaka igen på hotellet inom jättekort. Det blev till att gå på en jättemysig restaurang på kvällen som heter Tangram Garden. Åh vilken atmosfär! Man satt mitt i en trädgård och alla borden hade varsina bungalows som man satt under. Supermysigt!

Kevin, Nicholas och Alice

Kevin

Efter jättegod middag fylld utav Khmer mat (som är fantastisk god!) så drog vi vidare till Pub Street och gick in på en pub som heter In Touch. De spelade otroligt bra musik så det var bara till att sjunga med och dansa loss. Bandet som spelade var kanonbra. Det var en tjej som sjung och hon hade en fantastisk röst! Hela bandet var grymt och spelade verkligen en blandning utav nya hits och gamla rocklåtar. Så bra!

Bandet

Mamma, pappa, Hans och Fredrik drog hem efter en stund så det blev vi ungdomar kvar. Vi stannade inte så länge alls utan var hemma strax efter tolv vilket var skönt. Imorgon ska vi åka runt och se Kambodja vilket ska bli kul. Jag har ju varit här förut två gånger men det är så himla vackert här så jag har verkligen ingenting emot att se allt igen. Godnatt!