fredag 12 december 2014

Julfest på kontoret!

Nu var det äntligen dags, julfesten för kontoret 2014. Vi har hållit på att planera denna kvällen hur länge som helst och idag var det upp till bevis. Jag började redan direkt när jag kom till kontoret att förbereda inför kvällen. Under dagen fixade vi med lampor, bar upp granar till taket på byggnaden, klippte ut de sista dekorationerna, och massa annat. Det var verkligen fullt schema. Glöggen gjorde jag och en kollega också och den blev kanon god! Efter mycket planering och förberedelser, så började kvällen klockan sex och folk började komma in som bara den. Jag var med och serverade glöggen vilket var kul då vi kunde snacka med folket som kom, vara lite social samtidigt som vi hjälpte till - mycket bra kombination!

Lite juldekorationer på fönstren

En söt snögubbe en tjej hade gjort med plastmuggar

Första "leken" för kvällen var att vi skulle dekorera vår egna julgran. Vi hade delats upp i olika lag och jag var med i lag 4. Kreativiteten och inspirationen var på max, alla kastade ut ideer och det var otroligt kul. Det blev många skratt här med vilket alltid är roligt.

F-Secure logon överallt och lite ölburkar...

Efter en timma var tiden över och vi fick ta ett kort med granen och ladda upp på vår applikation "Younited Events". Här så fick alla från företaget rösta på den granbilden som de tyckte var bäst. Vi ledde rätt rejält men i slutet så blev det lika mellan oss och lag nummer 2. Det blev en sing off på karaoke och tyvärr förlorade vi.

Så här blev vårt träd tillslut

Det blev mat i form av grillat lamm som var otroligt gott, det blev utdelning utav presenter från tomten och sedan en massa karaoke på det.

Här är tomten!

Jag fick en Starbucks mugg - perfekt för mig!

Det blev bara mer och mer dans ju senare det blev vilket var riktigt kul. Jag vågade mig upp och sjunga en låt på karaoken också - jag sjung If I Ain't Got You utav Alicia Keys. Det gick riktigt bra och det var roligt att se att mina kollegor var lite imponerade. Hihi. Jag var verkligen stolt över att jag vågade mig upp. Sedan blev det också en sång med en kollega där vi sjung I Will Survive. Så kul!!

Här är några kollegor!

Det blev en lucky draw sedan men tyvärr vann jag ingenting, surprise surprise. Jag kände dock att det gjorde inte mig någonting alls. Det är många här i Asien som bara kommer på fester om det finns lucky draw, men det är inte min motivering varför jag kom. Vi hade en jättebra kväll och det var hur roligt som helst att få prata med folk jag inte tidigare har snackat med, att få lära känna lite fler här på kontoret och bara ha en toppenkväll. Det känns så tråkigt att jag ska lämna om bara en vecka men samtidigt är jag otroligt glad att jag fick chansen att vara med på denna toppenkväll.

En jultomte selfie

Jag var hemma vid tolvtiden vilket var riktigt skönt då jag kunde lägga mig direkt och få en otroligt bra sömn. Nu är det min sista helg här i KL innan vi flyger hem till Sverige, jag har en känsla om att detta kommer bli en kanonhelg. Kram på er och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar