fredag 19 december 2014

Sista dagen på jobbet och nu börjar resan mot Sverige!

Idag åkte Lovisa och Maria till flygplatsen. Jeffrey hämtade dem kvart över sju och de bar iväg mot deras resa till Bali. Gud så kul för dem! För mig väntades en riktigt bitterljuv dag då det är min sista på arbetsplatsen. Jag hoppade in i bilen som vanligt när Pilvi hämtade mig och blev positivt överraskad när hon gav mig en "farväl-present". Det är inte ofta man hittar sådana här fina och bra människor, hon har verkligen varit en ädelsten under dessa månader här. Jag blev så otroligt glad när jag fick denna gåvan, det slog mig samtidigt att idag är sista dagen: på riktigt. De vänner jag har fått här kommer jag inte släppa utan jag ska göra mitt absolut bästa för att hålla kontakten med dem. Speciellt min kära kollega Pilvi. Utan henne skulle min praktik här inte blivit den samma, vi har varit där för varandra från dag ett genom jobbiga och bra tider inom företaget och i livet. Det är sällan jag har klickat så snabbt med någon som jag gjorde den här gången, detta är verkligen en vän för livet!

Fina presenten

Jag fick en julkula som ska påminna mig om Finland och Pilvi då hon bor (typ) granne med tomten. Jättefin present och denna ska jag nu ta med mig till Sverige så en del utav dem kan fira jul med vår familj. :-)

Fina julkulan!

Under dagen så gjorde jag klart det sista, lämnade tillbaka min dator och andra saker som tillhörde företaget. Innan jag gick så gick vi alla till Souled Out där det blev lite firande för mig och några farväl-skålar för att fira av mig och min tid på F-Secure. Det blev många farväl under dagen vilket kändes jättejobbigt. Samtidigt vet jag att jag kommer vara tillbaka i Malaysia vid många andra tillfällen så det är inte riktigt ett "hej då" jag säger utan mer ett "see you later!" Det känns ändå tråkigt...

Jag och Ai Cheak

Hela gänget: Ken, Lydia, jag, Pilvi och Luke

Jag åkte hem och packade ihop det sista vilket var den andra resväskan. När jag var helt färdig så åkte jag ner till bilen och lastade in allt, sedan bar jag iväg till Hijauan där vi åt lite middag innan taxin hämtade oss för att ta oss till flygplatsen. Det ska bli så otroligt roligt att åka hem till Sverige, jag ser verkligen fram emot att träffa kompisar, familj och bara ha det hur bra som helst. Jul är verkligen en tid då man ska vara med familj och bara mysa - åh vad kul det ska bli! Jul jul jul, love it! Nu blir det på planet till Sverige. See you soon Sweden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar