tisdag 9 juni 2015

BUM LEG BASH

Dagen rullade på igen vilket verkar som en norm här. Frukost på terrassen och sedan rakt in och för att börja jobba. Ingen dålig start på dagen är det verkligen inte. Jag fick till och med in ett samtal till mamma och pappa som tvivlar på om jag verkligen jobbar här... Att säga att man jobbar på Ibiza kan lätt misstolkas, kanske inte det vanligaste stället att sitta inne i en lägenhet bakom en dator och jobba på? Jag kan hålla med och de har väl en viss poäng. Dock så känner jag att energin här är väldigt annorlunda och jag känner mig väldigt produktiv jämfört med London. Det kan bero på att det är någonting nytt, ny plats, nya ställen, nya restauranger, nya vanor, annat språk. Jag trivs otroligt bra och hoppas verkligen på att vara här vid fler tillfällen!

Under dagen så åkte jag ut med en kollega och fick upptäcka ön samtidigt som vi tog massa foton till våra sociala medier och prövade appen. Allt gick bra vilket var skönt!! Vi började vår färd med ett stopp vid den gamla staden - här fanns det fullt utav mysiga restauranger, massa plaza, en stor marina med ännu större båtar, ett stort fort längst uppe på en kulle; i slutendan en otroligt mysig plats att vara på.

Kvarter

Här var en liten restaurang som låg gömd

Här ser ni lite mer utav den gamla staden

Det var otroligt varmt när vi gick runt, säkert runt 32ºC. Med den torra värmen blir det på något sätt lite mer kvavt i luften men vad som var riktigt skönt var att det fläktade hela dagen. Efter lite vattenköp så bar vi oss iväg till Santa Gertrudis vilket är expat byn här på ön. Det är här det finns massa internationella skolor, brittiska caféer, mycket hus, och annat smått och gott. Vi stannade vid vårt första stopp vilket var en affär som var hur häftig som helst - den ska man verkligen gå till om man vill inreda ett nytt hem. Suliz kallas den. Parkeringen var riktigt rolig för att under varje P-skyllt så stod det massa roliga saker som "Only Swingers", "Only Big Ass", "Only Small Boobs", "Only Blondes", "Only Dealers" eller som ni ser nedanför "Only High Heels".

Jag var bara tvungen att ta bild med denna...

Vi åkte sedan in till centrum utav Santa Gertrudis och där hittade vi en liten affär som sålde hur söta saker som helst. Jag var tvungen att ta kort på dessa skyltar för jag tyckte bara de var så rätt.

"An essential aspect of creativity is not being afraid to fail"


Vi har haft problem med bilen under de senaste dagarna då vi inte har fått ut nyckeln ur bilen... Det blev därför ett stopp vid Jeep där killarna log ironiskt åt två tjejer som inte kunde få ut nyckeln. Jag har verkligen märkt vid flera tillfällen att min spanska har varit otroligt hjälpsam! Tex som nu när jag skulle förklara vad som hade hänt och att vi inte har fått ur nyckeln på flera dagar. Jag log och såg glad ut och det slutade med att vi kunde åka där ifrån utan att betala någonting för deras hjälp - score!

Väl hemma igen blev det dags för ett Skype möte med New York och sedan till att snabbt byta om för att gå på ett Pilates Reform Bed pass som tydligen ska vara jättebra. När man registrerar får man tre gratis pass vilket var super, sedan efter det får man betala med paketen de sålde var inte alls dyra - om man nu jämför med London...

Passet började lugnt och det var inte alls så jobbigt men sedan drog det igång rejält. Jag tycker ändå att jag är rätt stark och nu eftersom jag går så mycket så har jag fått mer benmuskler igen, men det märktes knappt av. Insidan av låren och mina vader är någonting jag inte direkt har tränat och det kändes!! Detta pass kombinerade stretching med styrka så man tränade allt ifrån de minsta musklerna till de största. Jag såg framför mig hur jag inte kommer kunna gå på flera dagar efter detta passet men guuudd så skönt det kändes att träna. Det tog oss ungefär 30 minuter att gå till detta stället, Energii, också och sedan lika långt hem vilket var skönt då man kunde varva ner lite efter träningen. Stället låg i den gamla staden så det var kul att få se den under kvällen också!

Vad hade jag gett mig in på...?

På vägen tillbaka hem så stannade vi vid Passion Cafe där vi åt en otrolig god middag. Det är väldigt hälsofokuserat här vilket kändes bra efter ett pass som det vi hade gjort. Det blev sallader till alla oss tre, men salladerna var inte alls tråkiga utan väldigt goda! Jag beställde en sallad med halloumi, soltorkade tomater, oliver, sallad, och massa annat gott. Vid denna tiden var jag också otroligt hungrig så den smakade nog ännu bättre bara från det.

Halloumi Sallad

Jag har precis klivit ur duschen nu och ska lägga mig i rimlig tid idag då det är mycket som är på agendan imorgon! Hoppas ni har haft en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar