måndag 29 juni 2015

Tillbaka på reformer bädden!

Dagen gick otroligt fort idag där det bland annat hanns med ett besök till San Antonio för att testa produkten. Vid mitten på dagen tog jag en paus och snackade en lång stund på telefon med Malin vilket var otroligt kul. Det ska bli mysigt att komma tillbaka till London nästa vecka och träffa alla igen.

När vi väl var tillbaka i lägenheten så blev det till att göra lite lunch. Det blev en baguette macka med tomat, kalkonskinka, ost och avokado. Den var otroligt mumsig! Någonting som är extra underbart var att vi satt ute på terassen och åt medan vi passade på att få in lite extra soltid - jag måste bli brun!


Vid åttatiden bytte vi om till träningskläder och började gå mot pilates vilket började klockan halvnio. Jag har ju inte varit tillbaka på den på ett tag nu men jag känner att det ska bli otroligt skönt att komma tillbaka i bra rutiner som är lite mer hälsosamma än de jag kanske hade runt omkring midsommar... Nu jäklar blir det till att få fart i kroppen!

Hej och hå!

Passet var otroligt bra och jag kunde göra allt och känna samtidigt att jag fortfarande hängde med - skönt! Det gjorde ont i hela kroppen dock för att jag behövde liksom sätta på alla musklerna igen som bara har legat och vilat...

OMG, dessa är killers!

När vi skulle hem stannade vi vid matbutiken där jag köpte en avokado och lite annat. När vi kom ut så satt det en kvinna, smal som bara den, skakade, skrek, helt borta och hög på droger. Vi snackade med personal i butiken då hon var verkligen i fara till sig själv och behövde hjälp omedelbart, men alla bara skakade på huvudet och sa att hon sitter där helt tokig varje dag. Det kändes otroligt dumt att bara lämna utan att göra någonting så vi tre tjejer gick in till nästa butik där vi pratade med en mycket klokare kvinna. Hon sa att hon ringer ambulansen varje kväll men eftersom denna drogade kvinnan vägrar att ta emot hjälp så kan inte någon göra någonting. Hon kommer från Ibiza och är uppväxt på ön, hon är 40 år och stjäl från sina föräldrar för att kunna köpa heroin till sig själv. Att få uppleva detta så nära var riktigt obehagligt men samtidigt så finns det folk med ett gott hjärta runt omkring som vill hjälpa henne, det handlar bara för henne att vilja ta emot den hjälpen. Jag hoppas verkligen att hon förstår att hon behöver hjälp eller att någon bara sätter in henne, för de stadiet vi såg henne i idag; det var dödligt. Jag kan bara säga att jag är otroligt tacksam för den uppväxten jag har fått och bara hoppas på att denna kvinna kommer kunna ta tag i sitt liv.

När vi väl hade kommit hem efter mycket snack omkring vad vi just hade sett, så hoppade jag snabbt in i duschen och sedan gjorde mig en sallad vilket bestod utav tomater, avokade och kalkon skinka. Det var väl kanske ingen höjdare men det var det som fanns i kylen... Detta funkar allt!

Mums...

En kollega här gjorde någon speciell gröt som hon ställde in i kylen tills imorgon vilket ska bli intressant att pröva. Jag är alltid entusiastisk när det kommer till att pröva nya saker, och frukost är jag så otroligt dålig på att byta så detta ska bli spännande! Godnatt på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar