söndag 14 juni 2015

Söndag = allt stängt!

Just nu sitter jag på vår härliga terrass medan solen steker. Det har blåst otroligt mycket i helgen, så mycket så att stolar nästan flyger iväg. På ett sätt är det ändå rätt skönt då det också är riktigt varmt, men det kanske skulle kunna blåsa lite mindre... Jag sitter dock med en Coronita i ena handen och lite mandlar i andra - väldigt trevligt!

Jag åkte in till Ibiza Town under dagen och gick till en mycket trevlig restaurang som heter Mas Q Menos. Det är en kedja och finns på flera ställen här i Spanien och i andra länder. Jag beställde först en "Rasberry Heaven" smoothie och sedan till lunch beställde jag in en sparris sallad med tomat och Jamon Iberico. Otroligt gott!

Rasberry Heaven

Min goda sallad!

Det var så fint väder inne i stan så jag var tvungen att ta lite kort på hur det ser ut här. Det finns en jättestor marina här vid gamla stan där det en jättestor yacht på västkusten klassificeras som en lite jolle här. Ni kan därför tänka er storleken på dessa båtar... Helt otroligt!

Hamnen!

Gamla stan

Efter lunchen så skulle jag åka och handla men vad jag snabbt märkte var att affärer är stängda på söndagar. Så irriterande! Jag hade planerat att köpa min midsommar klänning idag, handla mat inför veckan, och massa annat - men det får helt enkelt vänta tills klockan 20:00 imorgon... Hmmm... Inte så kul men aja, nu får jag lite tid på terrassen istället innan jag ska kila iväg för att hämta min kollega på flygplatsen. Nu blir det till att slappa lite hemma och plocka iordning lite innan hon kommer. Hoppas ni har haft en bra dag! Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar