söndag 28 juni 2015

Första dagen på stranden, underbart!

Dagen började vid halvelva tiden idag vilket var underbart! Riktigt skönt att kunna sova ut och sedan direkt hoppa in i en bikini för att äta frukost ute på terrassen i detta underbara väder. Jag låg ute en lång stund och hann läsa över 70 sidor i min bok om sociala medier - kanonbra! Vi tog ett beslut att klockan ett ska vi lämna lägenheten för att ta oss till någon strand. Vi alla kände väl att vi inte ville till någon feststrand där man bara hör dunstande DJ-musik utan till någon lite mer lokal strand. Därför bestämde vi oss för att åka till Playa de Benirras som ligger på den norra delen utav ön.

Vi packade iordning våra saker och stack iväg med bilen. Det tog oss ungefär 25-30 minuter att köra dit från den gamla staden, men resan dit var verkligen värt det när vi kom fram. Vi hamnade i en marknad där de sålde hur mycket fina saker som helst - allt från handgjorda kläder, till smycken, till fina plädar, till massa annat. Vi var bara tvungna att gå ett varv och kolla vad de alla hade att erbjuda.

Marknaden

Vi blev fast på ett ställe som sålde riktigt fina badlakan som man kan ha på stranden. Vi hade med oss några från lägenheten och jag måste säga att de är otroligt praktiska då de är lite större och man kan enkelt bara borsta av sanden - verkligen praktiskt och väldigt snygga. Det blev några köp, men jag höll mig borta. Jag får vänta till slutet på sommaren när jag känner att jag verkligen har sparat tillräckligt och kan lyxa till mig några sådana här köp. De var väldigt fina i alla fall så detta lilla stånd har jag verkligen lagt på minnet.

Köp utav badlakan!

Vi gick sedan bort till stranden och fick slå oss ner bland folkmassan. Det fanns knappt någon plats att lägga sig men vi hittade en liten plats som också var väldigt nära havet - underbart! På med solkräm och solglasögon, sedan var det bara till att sola ordentligt. Jag kan ju kanske inte säga att jag är känd för att bli jättebrun, men denna sommaren ska jag verkligen försöka. Nu har jag ändå två månader på att bli brun, detta måste väll innebära någonting tycker man ju... Vi lär väl se.

Den fina stranden och utsikten!

Det var otroligt varmt så jag hoppade i vattnet flera gånger för att svalka mig då det nästan rann svett längs ryggen på en. De andra fick en galant ide att köpa glass och jag hoppade snabbt på den - gud så gott den smakade!


Vi hade bokat ett bord på en restaurang, "Elements", precis vid stranden tills klockan 17:30 så vi gick dit för att äta lite mat när det blev dags. Restaurangen/baren var jättesöt med en väldigt häftig inredning. Det är så mycket man tycker är snyggt här och skulle vilja ta med sig tillbaka, men jag tror i många fall så tycker man att det inte är lika snyggt när man kommer hem då de inte platsar in lika bra i London som här.



Jag beställde in en seabass till middag som var serverad med massa goda grönsaker. Fisken var otroligt god så den rekommenderar jag starkt om ni går dit. Det blev mycket tjejsnack som vanligt och det var mycket trevligt!


På kvällen tog vi oss en liten kvällsmacka och sedan kollade vi på film. Ett perfekt avslut på denna dag som bara har varit till att slappa och ha det hur bra som helst. Detta var ju första gången jag var på stranden under min tid här så det var riktigt kul att få uppleva det och att få bada i havet. Nu blir det läggdags då jag är hur trött som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar