lördag 27 juni 2015

Tillbaka på Ibiza!

Det var så mysigt att Cicci sov över då vi hade hur mycket tid som helst för att snacka ihop oss för nu kommer det att dröja ett tag innan vi ses nästa gång. Hon behövde lämna vid klockan 08:30 vilket var ganska bra då jag skulle ändå städa hela lägenheten och sedan också packa klart. Det blev fulle rulle med att tvätta sängkläder, dammsuga, moppa golvet, städa badrum och kök, m.m. Kändes så skönt att hoppa in i duschen efter jag var klar med allt!

Färdigpackad!

Jag var klar såpas i tid så att jag åkte till flygplatsen en timma tidigare. Jag skulle till London Southend Airport, vart ligger detta liksom?! Först fick jag gå med väskan till närmaste tunnelbana station, Edgware Road, och när jag väl kom fram så kom en engelskman fram till mig och frågade om jag ville ha hjälp ner med väskorna. Snabbt tog han tag i min gigantiska 20 kg tunga väska och sprang ner till tunnelbanan så jag precis hann på innan dörrarna stängdes. Älskar verkligen att män är sådan gentlemen här i England, det är verkligen uppskattat. Jag kan ju inte säga samma sak om andra länder jag känner bra till... Väl vid Liverpool Street Station köpte jag en biljett till London Southend Airport och hoppade snabbt på tåget, allt gick jättesmidigt! När jag väl kom på tåget så var det inga andra där. Det kändes lite små obehagligt men så småning om så kom det fler och fler personer som skulle till flygplatsen också - skönt!

Inga på tåget...

Väl på flygplatsen så hade jag ju hur mycket tid som helst. Det fanns också bara fem gater så det fanns ju inte sådär jättemycket att göra... Jag gick till ett cafe och tog en latte och en macka. Det funkade kanon! Sedan köpte jag en sodukobok och löste några pussel - alla undrade väl varför jag skulle till Ibiza när jag satt med denna bok...?

Lite mat!

När vi skulle landa planet på Ibiza så var det flera som ställde sig upp när man inte fick och flygvärdinnorna varnade dem flera gånger och sa att så länge ni står upp kan vi inte landa. Detta orsakade att vi fick åka upp och ner med planet flera gånger för att vi inte kunde landa för det var tre fulla som höll på att ställa sig upp hela tiden! Tillslut fick flygvärdinnorna hota med att om de ställer sig upp en gång till så kommer det stå poliser på plats när vi landar och hämta dem ur planet. Då fattade de och spände fast sig. Detta är väl en utav nackdelarna med att flyga till Ibiza - många är på partyhumör och själv sitter man nykter för att jag ska dit och jobba. Haha, lite ironi i det hela!

Väl på plats så hämtade en kollega upp mig på flygplatsen och vi åkte direkt hem för att snabbt byta om och sedan gå till ett party som höll på nere vid gamla stan vid marinan. Det var ganska mycket folk och flera DJs spelade vilket var kul. Musiken här är dock väldigt speciell... Inte så mycket att dansa till utan mer en massa beats i olika takter. Kanske inte riktigt min smak.




Efter lite dansandes vid marinan gick vi upp till gamla stan som bestod utav kullesten och tre tjejer på höga klackskor = ingen bra ide. Vi klarade oss upp i alla fall men tanken på att gå ner sedan var väl inte sådär jätterolig. Vi hittade ett jättehärligt drinkställe mitt emot restaurangen vi skulle gå till där vi tog spännande drinkar som var jättegoda! Det blev mycket snack där innan vi gick vidare till La Oliva där vi hade vår reservation klockan 23:30.

Riktiga goda drinkar!! Definitivt ett ställe att gå tillbaka till. 

Vi tog oss sedan över till La Oliva där vi åt fantastisk god mat!! Jag åt en stek som var så god och vi delade på två förrätter innan dess. Det blev lite Rioja vin till maten vilket gjorde allt super duper! Åh wow, detta ställe måste alla gå till som ska till Ibiza. Hela miljön var också så himla mysig då man satt i en lite gränd med folk som gick förbi, i en nedförsbacke. Så härligt!


Vi tjejer!

Den goda steken!

Efter middagen blev det ett till stop på drinkstället innan vi gick hem. Väldigt prisvärt var det också för att vara Ibiza då en drink kostade €10 - inte så farligt alls för att vara här! Denna gången tog jag en drink som servitrisen rekommenderade med kanel och hibiskus - mycket god!


Vi skrattade gott åt denna plansch som satt uppe på väggen om reklam för en teater. Kolla stavningen på Whatsapp, priceless! 


Vi tjejer!

Vi lyckades att ta oss ner med hjälp utav att hålla i varandra. Ingen ramlade men vi såg väl för roliga ut. När vi väl kom hem så hoppade jag direkt in i sägen och somnade hur snabbt som helst. Vi alla lär väl sova ut imorgon vilket ska bli skönt. Det är så härligt att vara tillbaka här på Ibiza! Kram & godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar