fredag 12 juni 2015

Första utgången på Ibiza!

En kollega har börjat göra otroligt goda juicer som vi alla få smaka utav. Idag blev det en blandning utav selleri, spenat, äpple och lite kiwi. Den blev faktiskt otrolig god och dessa juicerna är också riktigt mättande - super bra kombination!

Mums

Det blev snabba ryck idag då jag skulle köra en annan kollega till flygplatsen efter jobbet och sedan skynda mig till San Antonio. Jag hann med en lite shopping runda i matbutiken innan där jag köpte lite pasta och pesto och gjorde en snabb middag till mig själv. Hade varit dålig på att äta under hela dagen så kände att jag behövde ladda med lite kolhydrater innan vi ska ut ikväll.

Middagen

Jag släppte av min kollega på flygplatsen och sedan körde jag mot San Antonio. Denna plats ligger tvärs över ön på den vänstra sidan så det tar ungefär 25 minuter att åka dit, inte dumt alls! När jag väl kom fram så ringde min kollega och sa att hon hade missat planet varpå jag fick vända, med Malin med i bilen, och köra och hämta upp henne då hon inte hade några nycklar till lägenheten. Så jobbigt för henne när man är så inställd på att åka. Aja, för mig var det inga problem. Malin och jag snackade på ändå. När vi kom fram hittade vi en parkering precis vid hotellet vilket var skönt. För att kunna komma in på deras hotel, Ibiza Rocks Hotel, så behövde man ett vristband - någonting som jag inte hade. Därför fick jag hålla hotellkortet i ena handen och bli insmugglad in till deras rum. Lite konstigt system då man inte ens får ta med sig gäster på rummet... Tur att det gick bra i alla fall. Väl på rummet träffade jag Malins två kompisar, Greta och Simona - båda mycket trevliga tjejer! Vi började göra oss iordning inför kväll med varsina drinkar och lite skålar då och då.

Värsta festen nere vid poolen - hur mycket folk som helst! 

Hotellet

Planen inför kvällen var att åka till Sankey's vilket ligger längst ner på Ibiza, Las Sardinas, där jag var här om dagen och fotade en strandbar. Vi tog en buss dit vilket gick hur bra som helst. Det tog sin lilla tid dock, men vi hade det supertrevligt på bussen så oss gick det inte nöd på.

Simona och Malin

Greta, jag, Simona och Malin

Här är vi igen

Det blev en jättetrevlig kväll och inte heller så sen utan vi var hemma redan vid tre vilket var skönt då jag behövde gå upp ganska tidigt för att lägga på pengar till p-biljetten på bilen. Vi dansade, köpte pizza på vägen hem, gick runt, hade det superkul! Riktigt roligt att få uppleva en utekväll också nu när man är här - det är väl ändå det Ibiza är känt för... Godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar