onsdag 10 juni 2015

Köra bil på Ibiza - check!

Dagen började som vanligt med frukost på terrassen, kommer aldrig tröttna på den morgonstunden. Någonting som jag märkte idag är att vi har skugga på terrassen under morgonen och sol under lunch/eftermiddagen vilket är en otroligt bra kombination! Älskar stället här.

Efter ett långt möte stack jag ut med en kollega för att göra klart projektet med att ta foton på ön, kolla appen, osv. Allt gick väldigt bra idag vilket var otroligt skönt då vi ska lansera om mindre än en månad - helt galet! Vi åkte idag till San Antonio, den västra delen utav ön där det är många turister och där det är allt det galna festandet. På dagen var det väldigt tyst - alla ligger väl och sover efter en sen kväll antar jag... Vi åkte till en rätt häftig strand bar där vi fotade och lite andra ställen runt omkring - mycket trevligt!


Kommer aldrig tröttna på detta hav!!

Nästa stop blev för att fota Rita's bar och då var vi också tvungna att posera lite framför havet. Det blev också en drick paus då vi behövde mycket vatten i dessa 33ºC som vi hade idag - helt galet varmt! Just idag valde jag också att ha på mig en långkjol, smart Anna, smart.


Nästa stopp var vid den allra södra spättsen på Ibiza. Vi skrattade när vi parkerade bilen för att vi fick sedan gå hur långt som helst och såg inte en enda människa bland strandvägarna och skog, vi båda kände väl oss kanske inte så tuffa men det var ju dagsljus så därför ingen fara. Tillslut, efter 25 minuter gående, började höra massa DJ musik och vi anade att vi hade hamnat rätt. Vi fick också till vår förvåning vandra förbi en nudiststrand där vi såg det ena och det andra som jag helst försöker förtränga. Här på Ibiza kan man se och vara med om allt möjligt, man kan aldrig sluta förvånats! Strand baren som vi kom till och fotade var dock riktigt häftig för den var gömd och inte alls många visste om den. Vem skulle gå 25 minuter för att komma fram till denna? Sa Triauz heter baren och det är värt att kika dit om man är på ön!

Detta hav!!

Strandbaren!

Vi kom springandes in på pilates idag då vi blev jätteförsenade med arbetet men det känns så skönt att vi ialla fall är klara och att allt är gjort. Vi hade ju också ett rätt bra uppvärmningspass innan med knappt en timmas promenad i hettan! Idag var det en kvinna från Venezuela som var ledare för passet och wow vilken kropp hon har! Alla vi tre sa det att om vi ser ut som henne efter sommaren är slut så är allt detta svett, denna värk i musklerna, hårda träningen - allt är värt det. Detta stället är helt fantastiskt och träningen vi gjorde idag var grym. Jag ska köpa ett 20-pass kort nu nästa vecka då mina tre gratispass snart är slut. Planen är att jag kommer vara baserad här på Ibiza större delar utav sommaren så då är det lika bra att börja träna och sätta detta i rutinen. Jag kan lugnt säga att det känns att sitta ner för mina rumpmuskler är så umma - dock väldigt bra tecken: 1, jag har muskler där och 2 de har börjat användas. Medan andra är här och festar, dricker, äter gott, går upp i vikt, så är vi här och tränar, jobbar, äter sallader, och försöker bli mer vältränade och gå ner i vikt. Ironin i detta är rätt stor... Har vi verkligen hamnat på rätt ö?

Gå in och spana in dem - de är super!!!

Det blev snabba ryck och bara under 20 minuter så hade två personer duschat och var klara för att åka till flygplatsen för att släppa av min kollega. Vi kom fram i tid och allt gick jättebra men klart det blev lite stressat då vi kom fram till flygplatsen kl 20:55 och hennes plan skulle gå 21:40, tur att hon inte hade någon bagage att checka in utan bara kunde gå rakt in till säkerhetskontrollen. Efter hon hoppade av, flyttade jag över till förarsätet och fick snabbt vänja mig vid att köra på 'fel' sida. Det gick jättebra och jag måste säga att efter man har kört på en ö som Langkawi, där allt kan hända, så var detta ingenting!

Se upp för Anna på Ibiza!

Någonting som är lite roligt är att vi bor ungefär 500 meter ifrån en IKEA affär. Jag frågade kollegorna om de hade valt just denna plats för att jag skulle känna mig som hemma? De skrattade gott!


När jag kom hem väntade en sallad i kylen som en kollega hade köpt så jag gick ut på terrassen där jag njöt utav 24ºC klockan halvtio på kvällen.


Dagens köp blev salt. Ni kanske undrar hur jag tänkte där, men Ibiza är faktiskt otroligt kända för att ha riktigt bra havssalt så detta har jag bestämt mig för att köpa med mig tillbaka till London. Jag kan väl inte känna att jag märkte någon drastisk skillnad, men ändå kul att ha någonting i London som är här ifrån då jag ändå kommer spendera väldigt mycket utav sommaren i dessa tropiker!

Fin förpackning också!

Nu har vi lagt upp schemat för morgon dagen och det är flera saker som ska göras. Dagarna här går ju så otroligt fort även om det känns som om man jobbar 24/7. Det är verkligen riktigt roligt och det känns riktigt kul nu när jag har fått egna ansvarsområden som jag ska hålla koll på - spännande! Godnatt på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar