måndag 8 juni 2015

La vida loca

Jag har verkligen suttit vid datorn vid flera tillfällen och börjat på hur många inlägg som helst, men aldrig avslutat stycket. Vet inte om det har varit på grund av att jag inte har haft tid eller bara inte funnit inspirationen. Nu är jag i alla fall i Ibiza och nya äventyr väntar då jag har ett heltidsjobb, kommer att resa en massor över sommaren och vara med om hur mycket som helst. Detta är verkligen en bra anledning för mig att ta upp bloggandet igen...

Igår reste jag ifrån Gatwick till Ibiza på kvällen. Jag flög med ett företag jag verkligen inte kände till, Monarch, men allt gick jättebra. När jag väl hade suttit mig på planet och väntade på att alla skulle boarda så kollar jag upp och vem står i gången? Malin Uhlander!! Ibland är världen hur liten som helst och att vi skulle träffas på ett flygplan kl 22:50 på en söndag på Monarch - vad är oddsen? Väldigt nära noll. Så kul att hon är här i alla fall, ska verkligen försöka träffa henne någon dag! Helt sjukt. När jag landade blev jag upphämtad och rakt till lägenheten - som är SÅ FIN! Jag lyckades packa upp alla mina saker vilket var riktigt skönt då jag verkligen kommer sova gott nu.

Idag vaknade jag utav att det var några städare i lägenheten, de skulle byta sängkläder och lite annat så jag hoppade upp och rakt in i duschen. Sedan blev det direkt till att sätta sig och jobba - miljön här är ju helt okej att jobba i, 30 grader solsken ute! Jobb dagen rullade på och vi hade tusen saker att göra, bland annat ett möte ang massa marknadsförings-saker. Det känns riktigt skönt att ha allt klart för sig!

Lunch!

Terassen

Området och pool

Vi åkte iväg och handlade och då hamnade vi i en mataffär. Såklart behövde jag handla lite saker som jag verkligen har saknat - jamon serano och korv. Mums! Det blev lite sådana snacks innan middagen.

I am in heaven!

Middagen blev på terrassen och var supertrevlig. Jag måste säga att jag trivs så otroligt bra på mitt jobb. Varje dag jag vaknar så tycker jag det ska bli kul att gå till jobbet, lära mig nya saker och träffa mina kollegor. Att vara i Ibiza är helt galet och riktigt spännande! Love it.

Jag har inte direkt saknat Madrid fören jag landade här på Ibiza. Att komma tillbaka till Spanien, lukterna, husen, maten, folket - det nöp till och jag märkte snabbt att detta landet ligger varmt om hjärtat. Inte bara är det bra för min spanska att jag är här men jag tycker verkligen att det är otroligt kul att kommer tillbaka! Jag har en mycket spännande vecka framför mig så vi får se hur det går. Första arbetsdagen gick otroligt fort så jag tvivlar inte på att jag inte kommer ha någonting att göra. Imorgon ska vi eventuellt pröva på 'bäddliggandes pilates'? Jag tyckte det lät lite mesigt men efter att ha kollat ett YouTube klipp om Pilates reformer bed class, så blev jag lite skrämd. Vi får se hur detta går...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar