lördag 13 juni 2015

Tapas och chilldag!

Vi checkade ut ifrån hotellet på morgonen och sedan bar Malin och jag iväg mot Ibiza Town. De andra två skulle sola och bada under dagen då deras plan gick mycket senare än Malins. Vid tolvtiden så åkte vi in mot gamla staden och Ibiza town. Malin hade ju inte sett denna sidan utav Ibiza så det var kul för mig att visa henne en lite mer spansk sida utav ön där det är betydligt mindre festande och lite mer kulturinriktat.

Betydligt lugnare vid poolen på hotellet idag...

Malin och jag

Vi hittade ett jättemysigt litet tapasställe inne på ett torg, precis bredvid en utav de äldsta tapas restaurangerna på ön - Bar San Juan - kommer dock inte ihåg vad stället vi åt på heter... Synd - får ta reda på detta för maten var så otroligt god!!

Fina Malin

Första beställningen bestod utav en färskpressad apelsin och morots juice som var helt grymt god. Glasen som vi gick dem serverade i är också uuurr snygga och verkligen glas (eller burkar?!) som jag skulle vilja köpa för mitt framtida hem. Man kan servera riktigt häftiga drinkar i dessa glas, också bland annat mojito vilket ser ur fräcka ut i dessa glas. Måste ta reda på vart jag kan köpa dessa!!

Malin med juicen!

Till mat beställde vi in en ostbricka och sedan en bricka med massa goda skinkor, korvar, patéer, leverpastej, osv. Riktigt gott var det!! Det blev en massa snack medan vi njöt utav den goda maten.



Efter vi hade ätit klart tog vi en rundtur runt stan och kollade lite i affärer. Jag hade sett hur många som helst gå runt med Zara påsar men under dagarna här kunde jag inte hitta den alls - den var helt enkelt gömd någon stans. Det slutade med att jag fick Googla och få adressen på affären - då lyckades vi hitta den. Jag hade spanat in en svart jacka i London men tyckte den var lite dyr då den kostade £39.99 men hittade den här och köpte den direkt då den kostade €39.99 vilket är £28! Där sparade jag ju över 100 kr vilket kändes lite kul! Så glad att jag hittade den jackan här. Prövade lite andra saker men det får bli till nästa gång.

Min nya jacka!

På kvällen så var det bara soffhäng som gällde. Jag kollade på lite TV, gjorde lite middag och sedan gick jag och la mig hyfsat tidigt då jag har varit rätt trött på den senaste tiden. Det är riktigt skönt att ha haft lägenheten för mig själv denna helgen då jag har kunna röra mig fritt, göra lite som jag vill och bara ha det bra. Imorgon kommer en kollega tillbaka vilket också ska bli kul! Nu blir det läggdags. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar