måndag 15 juni 2015

Ute på lite drinkar!

Idag är det min sista hela arbetsdag här på Ibiza tills jag kommer tillbaka den 27e juni igen. Från imorgon eftermiddag så har jag tagit semester i en vecka och ska kila till Sverige över midsommar vilket ska bli så himla kul!! Dagen rullade på som tusan idag och jag slutade strax efter sex idag och stack in till stan för att kolla lite på Zara innan jag stack här ifrån men hittade ingenting. Jag åkte där efter till Mercadona för att handla lite till lägenheten. Denna affären är så himla bra och de har hur mycket godsaker som helst! Kolla denna charkdisken liksom!! :-)



Jag hann precis lämna sakerna hemma för att sedan vända och hämta min kollega på flygplatsen, så kul att hon är tilllbaka igen. När vi två väl var hemma så kom vi på den briljanta idén att gå ut och ta en drink. Vi promenerade till La Calma vilket är en lounge-bar som ligger precis vid vattnet och man kollar ut över hela gamla stan - sådan himla vacker utsikt!

Breathtaking

Jag beställde en Caiprinia och de andra två en "Hugo". Det var otroligt trevligt och vi ville inte att kvällen skulle sluta där så vi gick vidare till en klubb bredvid som heter Lio.

Min drink - mums!

Lio är en utav de mest exklusiva klubbar på hela Ibiza. Bara på detta stället kan man komma upp i räkningar upp till €100,000 - helt galet! När vi kom så uppträde det med Phatom of the Opera och jag kände mig direkt hemma! Sedan blev det dock bara värre och värre, men stripteaser, burlesque uppträdanden, osv. Mycket roligt att se! Tror att själva showen betalar man med priser på drinkar osv - väldigt dyrt men riktigt kul att ha varit där och sett det!



Vi kom hem vid tolvtiden och gick och la oss direkt. Gud vilken trevlig kväll!! Jag trivs så himla bra här på Ibiza. Jag mår bra, äter bra, tränar, skrattar hur mycket som helst - det kombinerat med arbetstider som löper framåt 10-11 timmar per dag. Helt fantastiskt att få möjligheten att jobba här, undrar hur framtiden för mig ser ut? Jag ser fram emot att få reda på detta!! Kram & godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar