onsdag 20 november 2013

Besök på Google HQ i London!

Vid sextiden stack Charlotte, Nur och jag till Google HQ som ligger vid Tottenham Court Road. Vi såg verkligen fram emot denna kväll så vi stod nästan som barn i en godisaffär inne i deras kontor. Det var så fräckt. Vi var bland de första som kom så vi fick njuta av drinkarna först och ta bra platser vid presentationen.

Nur och Charlotte

Jag

Drinkarna

Presentationsrummet

Hela kvällen handlade om "Doing Business Differently" så det var fyra företag som snackade under kvällen: Voower, Channel 4, Moma! och Google. Det var verkligen intressant att höra om de olika företagen, speciellt om Google och Moma! Jag blev verkligen inspirerad och jag tror att jag har en ny dröm: att jobba för Google. Detta kommer jag verkligen jobba mot och se till att någon gång försöka jobba med eller för Google, det skulle varit så fräckt! JC, en utav de som startade Movember var där och snackade om hur Movember började och hur det gör business idag och vart de är idag. Så intressant!

Här har vi en professor, JC, Moma!, Vowwer, Google och Channel 4


Inredningen på Google! 

Charlotte och Nur

Charlotte

Efter kvällen gick vi till Jamie Oliver för att äta lite middag. Charlotte och Nur hade inte ätit någonting innan kvällen började så de var ju rätt hungriga. De hade faktiskt jättegod mat här och till ett jättebra pris! Rekommenderar verkligen denna restaurang.

Jamie Oliver restaurangen som heter: Union Jacks

Det blev en kanonkväll igen, verkligen kul och inspirerande och höra om dessa företag och hur de jobbar. Man blir verkligen motiverad att jobba hårt nu så att man blir klar med utbildning och får komma ut till det riktiga arbetslivet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar