onsdag 6 november 2013

Skola, körlektioner, jobb och sedan mer plugg!

Man var lite småtrött imorse när man skulle upp, inte för att man hade druckit mycket utan mer för att man inte hade sovit så bra och tillräckligt. Jag tog mig upp i alla fall och drack en rejäl kaffe innan jag traskade iväg i regnet till spanskalektionen. Lektionerna rusade förbi och jag snabbade mig hem efteråt för att snabbt äta lite lunch och sedan bli upphämtad av min körlärare. Jag hoppade direkt in i förarsätet och körde runt, förbi St. John's Wood, Swiss Cottage och massa andra ställen. Det känns skönt att komma igång igen med körlektionerna, jag måste verkligen bli klar innan jul annars vet jag inte vad jag ska ta mig till... Vill verkligen ha mitt körkort innan jul så jag kan vara klar med det. Jag har köpt teoriböcker nu och massa för att förbereda mig inför alla prov. Det känns ju lite tråkigt att man ska sitta och plugga om allt som man pluggade för 3,5 år sedan, men det kommer nog gå bra så fort man börjar - principerna och teorin kommer nog snabbt tillbaka, det får vi hoppas i alla fall. :-)

Efter körlektionen släppte han av mig vid Swiss Cottage och jag tog tunnelbanan där ifrån direkt till jobbet för att undervisa. Jag kom prick i tid vilket var skönt och vi jobbade hårt en timma, sedan stack jag tillbaka hem för att laga lite mat och plugga vidare på ekonomin som jag ska ha imorgon. Hoppas verkligen allt kommer gå bra! Är rätt nervös! Vill bara bli klar med den så jag kan gå vidare med mina andra skolsaker. Ska bli riktigt skönt när julen kommer för då blir det lov på riktigt - jag ska inte jobba någonting denna julen vilket ska bli underbart, att bara få vara ledig! Sedan blir det nya äventyr i Madrid och sedan får vi se vart jag hamnar. Känns verkligen galet att jag bara ska bo i London i några veckor till, tiden har verkligen rusat förbi. Jag kommer ihåg första skoldagen när man tyckte att utbyttesåret var jättelångt borta, och nu kommer jag bo i Madrid om mindre än tre månader - helt galet!! På tal om Madrid så fick vi bekräftat idag att vi kan hyra en jättefin lägenhet som vi har kollat på, en kompis och jag. Den ligger bara 10 minuter ifrån skolan vilket är perfekt och mitt i centrala Madrid. Här är en bild på vardagsrummet:

Så himla fin!

Nu ska jag lägga mig så att jag är pigg tills imorgon till provet. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar