onsdag 13 november 2013

Fixat håret, lite shopping och sedan undervisning!

Imorse vaknade jag och stack direkt till spanskalektionerna som jag har idag. Sedan rusade jag iväg till frissan. Det är verkligen en annan kultur här när man kommer till frisören. De tar direkt min jacka, frågar om jag vill ha någonting att dricka eller äta - du kan få allt från vatten till champagne, lyx! Jag satt där och blev ompysslad i nästan två timmar, sedan var jag klar. Jag färgade utväxten till en mer naturlig färg och sedan gjorde jag lite slingor och klippte mig. Jag blev hur nöjd som helst, mitt hår är såå fint nu om jag får säga det själv.

Resultatet! 

Efter frisören så stack jag till Oasis för de har fått en ny kollektion nu till vintern och jag hade sett en jättefin kofta som jag verkligen ville ha. Jag stack dit för att köpa den men så hittade jag en jättesöt tröja också som blir perfekt till vintern som kommer och våren i Madrid (!!) nu nästa år. När jag kollade vilken storlek jag ville ha så tog jag som vanligt en S, men det var riktigt kul när de var för stora så jag fick köpa XS för båda plaggen. Det är ju alltid roligt!

Min nya gråa tröja

Den blåa koftan!

Jag stack direkt från Bond Street till Northfields för att undervisa. Jag stannade där på middag också vilket var mysigt. Norma kom lite senare och då hade hon med sig en adventkalender till mig - så söt! Så nu har jag en Advent Kalender för 2013 som dessutom är Lindt's egna. Då kommer man vakna glad varje morgon. Denna familjen pysslar verkligen om mig och det känns så bra att ha en familj som denna i London, de är den bästa "extrafamiljen" här!

Min nya adventkalender

När jag kom hem så kollade jag på ett avsnitt på New Girl som bara är 20 minuter och sedan somnade jag jättegott! Imorgon blir det heldag med lektioner och sedan myskväll med Cicci. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar