måndag 4 november 2013

Måndag igen!

Nu är det måndag igen och ny start på en ny vecka. När jag vaknade fick jag ett mejl från skolan att de har ändrat lokalen för våra sluttentor. De har bestämt sig för att boka lokaler 45-60 minuter ifrån våran skola där det dessutom är hur komplicerat som helst att ta sig till, man måste byta till en helt annan tunnelbanalinje som funkar sådär 20% av tiden... Jag förstår verkligen inte hur de tänker. De kommer ha studenter som är hur nervösa som helst inför tentorna och så väljer dem en plats som denna. Skolan borde verkligen ordna bussar som skulle kunna gå från Regents skolan som man kan åka om man vill, detta skulle ju liksom underlätta hela situationen till 110%.

Lektionerna gick bra och klockan två hade jag möte med Careers om min eventuella praktikplats nästa höst, allt gick jättebra. Jag pluggade rätt mycket ekonomi idag med, men gick hem direkt efter skolan då jag var rätt seg. Till middag blev det lax som jag hade marinerat tillsammans med lite potatismos, det blev faktiskt riktigt gott - detta blir mat till imorgon också, kanon!

Middagen

Nu blir det till att plugga lite till och sedan sova. Imorgon ska jag träffa Rebekah för att plugga kl 11 vilket är bra för då kommer man ju upp i tid då jag börjar mina lektioner kl två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar