söndag 24 november 2013

Städning, matlagning och Catching Fire!

Under dagen tog jag en dusch, sedan gick jag iväg för att handla lite saker - bland annat städsaker. Jag stack hem och fixade iordning i lägenheten, det känns lika skönt varje gång det är gjort. Snart måste jag ju skrubba hela lägenheten när jag ska lämna den, det kommer ju bli så där kul... Tur att mamma och pappa kommer och kan hjälpa mig - he he he.

Mina städsaker

Vid fem så åt jag middag då jag var tvungen att sticka till Finchley Road kl halvsju för att gå på bio. Jag skulle se "Catching Fire" med Charlotte och Nur. Till middag gjorde jag lite lax, potatismos och sherrysås - så gott blev det! Jag gjorde rätt mycket vilket är skönt för då har jag middag imorgon också. Det är ju liksom inte det roligaste att göra mat till en person bara varje dag, utan det är enklare att göra en stor satts som man bara kan värma upp!

Middagen - lax

Vid sju var jag framme vid Finchley Road och träffade de andra. Vi gick till biosalongen och vi alla såg fram emot denna film. Jag varnade de andra att jag brukar somna till filmer, speciellt när jag är på bio, men detta var inte fallet denna gången - jag var klarvaken under hela filmen och detta är verkligen ett bra tecken.

Catching Fire - Hunger Games 2 filmen

Filmen var super bra och jag längtar tills den tredje filmen släpps, det bli väl nästa år det med... Hoppas tiden går fort nu så vi kan se den snabbare. Jag rekommenderar verkligen filmen så se den om du inte har sett den. Slutet är jättebra tycker jag, men slutet har man hört lite olika tyck om.

Jag, Nur och Charlotte

Nu ska jag lägga mig så godnatt allihopa. Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar