lördag 23 november 2013

Winter Wonderland Premiär!

Varje år så förvandlas Hyde Park till ett vinterland i nästan två månader. Det är sådan mysig stämning och det finns hur mycket som helst att göra. Allt från Santa-land för barn till en jättestor tyskpub för vuxna. De har till och med öppnat en skandinavisk pub, den måste jag prova. Det är mycket nu man ska bocka av listan innan man flyttar här i från. Jag har ju faktiskt bara mindre än en månad kvar här i London, det känns helt kul - verkligen en "bitter-sweet" moment. Man får bara ta vara på stunder som dessa! Jag träffade Nur och Cicci på Baker Street och vi bar oss vidare till Hyde Park Corner. Det var hur mycket folk som helst i tunnelbanan så det var hur mycket förseningar som helst. Vi bestämde oss för att gå av vid Green Park och ta bussen till Hyde Park istället. Det gick lite smidigare men fortfarande hur packat med folk som helst. Väl framme var vi redo för varsin öl och en korv!

Winter Wonderland

Fina Rebecca och Cicci

Jag mitt i smeten av folk

Det finns verkligen någonting för alla. Det är omöjligt att vara uttråkad här och INTE ha någonting att kolla på eller göra. Det är hur många söta affärer/butiker som helst, godis, karuseller, en karusell som är en pub - så man åker runt och runt medan man står och håller i en drink, detta funkar väl sämre och sämre ju längre man står där kanske...





Fina Nur

Nisirine

Nur och Eariney

Det blev en toppenkväll verkligen. Det är rätt skönt att Winter Wonderland stänger klockan tio för då kan man antingen välja att gå ut eller gå hem. Jag valde att gå hem och det gjorde de andra med. Vi hade det jätteroligt och i slutet av kvällen träffade vi massa andra folk från skolan vilket var roligt. Nu ska jag sova, godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar