tisdag 5 november 2013

Firade Samanthas födelsedag!

Idag satt jag sju timmar i biblioteket med Rebecca och bara pluggade macroeconomics. Jag måste säga att vi kom en bra bit men det är fortfarande rätt mycket att plugga inför tentan som vi har på torsdag! Det kommer bli så skönt när denna är klar för då har jag en vecka 'ledigt' då jag inte har några inlämningar utan kan jobba ikapp inför de sista tre veckorna som kommer vara rätt jobbiga. Vid sextiden traskade jag hem, hoppade snabbt in i duschen och sedan gjorde mig iordning. När jag färgade mitt hår i Sverige köpte jag en saltvattens-hårspray som ska vara mycket vänligare och bättre för håret är vanlig hårspray. Man ska tydligen spraya det när håret är fuktigt, föna håret upp och ner och sedan har man jättevolym i håret - det funkade kan jag säga! Wow vilken produkt! Jag var tvungen att platta till håret lite för det såg lite för galet ut ett tag. Det blev i alla fall jättebra när håret hade lagt sig lite. Kul att det funkade!

Jag stack till Nur, Samantha och Charlottes lägenhet där även Sophie var. Vi gjorde oss iordning där, drack lite champagne för att fira Samanthas 21-årsdag och sedan kom taxin och tog oss till Spice Market vilket ligger på Leicester Square i W Hotel. V äl där tog vi ett bord och beställde in en för drink. Wow, vilka drinkar! De var verkligen unika och goda. Det roliga med denna restaurangen är att de blandar väldigt olika smaker, det smakar otroligt gott med väldigt annorlunda. Man skulle liksom aldrig själv riktigt komma på att blanda vissa saker, det sätter i alla fall igång smaklökarna vilket är suveränt. Vi bestämde oss hela bordet för att ta en niorätters middag och det var verkligen värt varenda liten bit. Vi fick små rätter som man delade - väldigt asiatiskt - jag och Nur åt med pinnar som proffs. Det var verkligen så gott! Denna restaurang är en utav de bästa jag har ätit på någonsin!! Wow, jag vill så gärna gå dit igen!

De fina tjejerna på ena sidan!

... Och den andra!

Hela gruppen!

Efter middagen gick vi upp till en lounge på hotellet. Det är normalt jättesvårt att komma in här och det har hänt att flera vi känner inte har kommit in så det var speciellt kul att få se stället och få KOMMA in. De hade ett tema nu i loungen som var Verbier-tema eftersom W Hotels har precis öppnat ett hotel där, lite kul - kändes precis som om man satt på ett afterski ställe... Fast i London. Vi beställde en drink var och hade det hur trevligt som helst. Vi skrattade gott för det kom fram flera killar eller rättare sagt män under kvällen och ville slå sig ner eller bjuda på en till runda, men vi tackade alla snällt (i alla fall till att börja med) nej och efter ett tag så fattade de flesta och gick. Lite roligt när man går ut sex tjejer tillsammans!

Nur, Charlotte, jag, Sophie, Samantha och Sophie

De hade också en gondolkubin i receptionen för att hålla vid deras tema. Riktigt fräckt!!

Nur, Samantha och Sophie i en gondolkubin som de hade för att hålla till "Verbier" temat

Jag var väl hemma vid halvtvå så det blev rätt sent ändå. Imorgon har jag bara två spanskalektioner så det är rätt lugnt ändå, jag måste bara plugga rejält på ekonomin som är på torsdag. Det kommer nog gå bra, peppar peppar! Hoppas ni fick en jättebra kväll. Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar