måndag 11 november 2013

Kontrakt påskrivet för lägenheten i Spanien!

Idag började dagen med en lektion och sedan kom Paige och då skrev vi på kontraktet för lägenheten i Madrid!! Gud så kul att allt är fixat och det känns otroligt skönt att det är gjort så slipper man vara orolig om vart man ska bo osv. Vi snackade med en kille från Madrid och han sa att det området vi ska bo i är säkert, detta känns ju tryggt då vi är två tjejer som bor tillsammans. Åh så glad jag är!

Nur och jag åt lunch tillsammans sedan satt vi och arbetade på massa saker under resten utav håltimman. Det känns bra att jag ligger så mycket före när det kommer till alla rapporter osv, för annars skulle jag varit lite stressad... Det är hur mycket inlämningar som helst nu - jag har ungefär 6-7 rapporter jag ska skriva inom de nästa 2-3 veckorna. Det är rätt mycket! Men det går bra och jag har skickat några till lärarna så de kan ge mig feedback, alltid bra att veta att man är på rätt väg.

När jag kom hem tvättade jag massor. Kan väl säga att det var på tiden... Jag kom också hem till en lägenhet som inte var 6 grader inomhus längre. Det känns bra nu när mäklaren har fixat varmvattnet i badrum och kök, och nu har jag äntligen satt på värmen hemma. Nu kan man faktiskt gå runt utan strumpor, två lager tröjor och tjocka byxor och man vaknar inte heller med en superkall näsa och fingrar. Gud så härligt! Ibland får man väl inte vara dumsnål.

Jag har också fixat mammas och pappas julklappar, åh vill så gärna skriva vad det är men det kan jag ju såklart inte! Världensbästa ide är det i alla fall och det ska bli superkul!! Tagga 12e december! Okej, nu får jag inte skriva mer om det för då kommer jag säkert försäga mig eller så kommer mamma lista ut det.

Nu har jag precis gjort lite pasta medan jag väntar på att tvätten ska bli klar. Ska slänga i ett lass till ikväll tänkte jag så att allt blir klart, lika bra! Ha nu en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar