torsdag 14 november 2013

Myskväll hos Cicci!

Efter skolan stack jag hem till Cicci då hon skulle laga middag till mig. Jag stack dit och vi vände när jag kom fram mot Tesco för att handla grejerna inför middagen. Jag hade ingen aning om vad hon skulle laga men jag hämtade glatt de hon sa åt mig att hämta. Jag har väl aldrig riktigt haft den bästa bilden om att Cicci är en bra kock då det mesta hon har lagat till mig är spagetti med ketchup... Kanske inte det mest avancerade! Det ska bli kul och se vad hon har gömt sina kunskaper och få smaka en riktigt middag a la Cicci ikväll.

Vi kom hem till Cicci och snackade en stund, sedan stack Cicci ner och började fixa iordning alla sakerna. Jag satt och gjorde en läxa som skulle vara inne på kvällen så jag kunde stänga ner datorn efter och bara ha det skoj. Efter drygt en timma var Cicci färdig och det luktade såå gott! Hon hade gjort en wok med massa godsaker serverat tillsammans med ris och en efterrätt som var en äppelpaj. Så gott! Hon har verkligen bevisat att hon kan laga mat nu.

Kocken Cicci

Den goda maten!

Finaste Cicci

Det blev mycket snack under kvällen vilket var så roligt. Vid tolv gick vi upp till hennes rum igen och gjorde iordning oss för att sova. Det blev verkligen en supermysig kväll och man får ta och njuta utav varje sekund man kan få vara med varandra för det varar inte så länge till. Tack Cicci för världensgodaste middag! Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar