lördag 2 november 2013

Breakfast Club, plugg och sedan Shoreditch

Klockan nio träffade jag Jasmin och Alex vid Oxford Circus och vi traskade till Soho där vi åt frukost på The Breakfast Club. När vi kom dit var det världens kö in till restaurangen, redan klockan nio på morgonen! Detta stället är verkligen ett populärt ett. Vi kom in efter 20-25 minuter och det var verkligen värt väntan!

The Breakfast Club Soho

Jag beställde en toast med scrambled eggs och lax, mums! Tog en latte till detta och det var verkligen pricken över i:et. Vi hade det hur trevligt som helst och det är kul med sådana här små träffar för dagen börjar verkligen på ett bra sätt då!

Min frukost

Jasmin och Alexandra

När vi gick tillbaka till stationen så såg vi att det var världens utställning på Regent's Street med gamla bilar: gamla Fiat, Mercedes, osv. Riktigt kul att se! Dessa bilar påminde lite om våran bil som vi har i KL så det var kul att kolla runt lite.


En gammal Mercedes

Vi gick förbi Apple Store och jag tänkte då att jag chansar och ser om de har iPhone 5s inne och det hade dem! Jag blev helt överlycklig och köpte den direkt. Nu har jag min nya lilla bebis och jag är så glad! Detta kommer vara min lilla leksak som jag kommer leka med idag kan man lugnt säga. Vi gick förbi Vodafone också så jag kunde fixa ett simkort med samma nummer som jag har nu så att allt blir fixat på en och samma gång.

Min nya bebis (mobil)

Vi stack till skolan för att plugga. Skolan har gjort iordning ett nytt study room som är hur fräckt som helst. Det är jättetrevligt att sitta där och plugga vilket gör allt lite roligare. Det är i alla fall ett riktigt fint rum och kul att de gör lite sådana har grejer så att studenterna ska trivas ordentligt.

Det fina rummet

Plugg...

... mer plugg

Vid sextiden kom Cicci hem till mig för att äta middag. Jag hade fixat ihop lite nudlar som vi åt med tigerräkor i, det blev faktiskt jättegott och lite lagom starkt. Efter middagen bestämde vi oss för att sticka till Shoreditch för att träffa Fredrik, en kompis från Rörtången, och hans vänner. Jag har inte heller varit där innan så tänkte att det skulle bli spännande. Vi hittade en pub som heter the "Dragon" lite ironiskt eftersom vi alltid retar mamma att hon är född i drakens år, så går vi till en pub som heter "draken". Vi tog någon öl där som man gör i England och snackade en massor. Det var ju fortfarande Halloween så det var flera utklädda fortfarande, bland annat Darth Vador.

Här är gänget: jag och Cicci ++

Tyvärr så hann vi inte träffa Fredrik eftersom de blev lite försenade och vi behövde sticka för att hinna med sista tunnelbanan, lite synd, men sådant händer. Vi får träffa dem en annan gång och Fredde sa dessutom att han kommer tillbaka snart vilket skulle vara jättekul! Verkligen en fullspäckad dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar