söndag 14 april 2013

FOTBOLL: Man City vs Chelsea

Malin och jag sågs vid ett idag utanför Baker Street stationen. Det var hur mycket fans som helst och 99% utav dessa hejade såklart på Chelsea. De andra 1% blev buade på när de gick förbi Chelsea fansen på gatan - stackars dom!

Vi bestämde oss att sticka direkt till Wembley eftersom det kommer vara hur mycket folk som helst senare på tunnelbanan. Vi kom dit vid två vilket var lagom då vi hittade en pub som sålde öl till ett bra pris. Det kändes verkligen hur roligt som helst att gå på en fotbollsmatch - en riktig fotbollsmatch! Jag har bara sätt en match innan: IFK mot Malmö, så jag var verkligen väldigt pepp på att se denna matchen, något större lag som ska spela: Manchester City mot Chelsea.

Utanför Baker Street stationen med hur mycket Chelsea fans som helst och poliser

Jag med en kall öl i handen vid Wembley

Malin

Vid halv fyra började vi dra oss till Wembley. Det var en sådan himla cool atmosfär utanför. Malin och jag hamnade bland annat i mitten av en fight, men vi lyckades snabbt komma ifrån det. Alla är verkligen dedicerade fans och det var roligt att se.

Wembley

Malin och jag på våra platser

Vi hann precis att sätta oss när de började vika upp Chelsea och Man City flaggorna på planen - riktigt fräckt. Kunde fortfarande inte fatta att jag skulle få se Torres och Aguero, m.m., spela!

Planen

Vi hade verkligen hur bra platser som helst och kunde se spelarna hur bra som helst också. Det ser mycket längre ut än var det var till planen på bilderna. Vi kunde till och med se vilket nummer spelarna hade! Verkligen kul!

Innan matchen

Under matchen

Totalt var det 85,621 personer som var där. Jag tror Wembley kan hålla ungefär 90,000 så det var nästan helt fullt. Man märkte hur mycket personer som var där när vi skulle tillbaka till tunnelbanan, kolla bilden nedan hur mycket folk!!

Man ser folk enda från Wembley!!

Väl hemma fixade jag det sista på min inlämning för Media Technology och sedan var det dags att sova. Det blev verkligen en hur bra dag som helst! Stort tack till Malin som organiserade denna underbart roliga dag! Kramar och godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar