tisdag 9 april 2013

Spanska presentationen!

Jag gick upp klockan sex imorse för att hinna öva lite extra på min spanska presentation. Jag är super nervös och vad jag har hört från andra studenter så ska den läraren vi har nu vara riktigt jobbig när det kommer till frågorna... Jag hoppas verkligen allt går bra.

Jag hade en lektion på morgonen men fokuserade mest på att komma ihåg allt jag skulle säga för presentationen, när det väl var dags att gå till spanskan var jag hur nervös som helst - nästan skakis varning! Jag var tvungen att presentera sist också... Inte kul alls och jag fick se hur jobbigt de andra tjejerna tyckte det var med frågorna läraren ställde till dem så jag var verkligen inte taggad på att gå upp framför all och snacka i tio minuter. Presentationen gick bra, men frågorna var helt sjukt svåra... Jag hoppas verkligen jag får godkänt. Har jobbat så otroligt hårt för denna presentation och sedan gå upp och vara nervös och ha en lärare som sitter och himlar med ögonen är inte det roligaste... Bara jag får godkänt - det är det viktiga!

Vid femtiden stack jag till Norma och Fred och käkade middag där. Påvägen passade jag på att köpa ett par riktigt bra öronproppar som är gjorda i silikon - de ska ta bort allt oväsen runt omkring. Dessa kanske kommer vara bra att ha i bibblan också då många snackar och man inte kan koncentrera sig, men framför allt kommer jag sova som en liten bebis på kvällarna (förhoppningsvis!!).

Hoppas dessa gör susen!

Jag fick en jättegod lasagne och det blev mycket snack där i ett par timmar - skönt att bara komma ifrån allt med skolan och bara hälsa på denna underbara familj. Norma var med i en skidolycka och ligger i sängen med ett svullet knä, så jag satt och snackade med henne, drack te och åt en kanelbulle - mycket trevligt!

Nu har jag precis kommit hem och imorgon börjar det igen med en massa plugg - kämpa, kämpa, kämpa. På torsdag har jag en tenta och på fredag en stor inlämning så måste se till att bli klar med dessa grejer. Nu ska jag sova och testa mina öronproppar, indiska musiken är på så nu blir det upp till bevis! Godnatt!

1 kommentar:

  1. Hur går det med öronpropparna? Har du hunnit testa dem nått. Jag sover själv jämt med öronproppar. Sover så mycket bättre och djupare när det är helt tyst. Kan verkligen rekommendera alla att testa öronproppar. Har samma sorts öronproppar som de på bilen. Klockrena när man sover. Använder dem också när jag simtränar. Perfekt om man inte vill få vatten i öronen. När jag pluggar så använder jag däremot vanliga skumproppar så jag tycker dämpar lite bättre. Gillar att ha det helt tyst om kring mig då. Har alltid proppar då också oavsett om jag sitter hemma, på skolan eller i biblioteket. Koncentrerar mig bättre med öronpropparna i öronen.

    SvaraRadera