söndag 7 april 2013

Stammis i bibblan - check!

Malin sov över hos mig men stack hem på morgonen då jag skulle iväg till bibblan. Det känns otroligt tråkigt att sitta inomhus när det är så otroligt fint väder utomhus, men vad ska man göra? Work has to be done! Vi satt där ialla fall tills klockan fem, sedan stack Elisabeth och jag till Tesco för att handla lite grejer och sedan blev det tidig middag/sen lunch. Det blev en jättegod cous cous sallad med svamp, lök, ruccolasallad och tomat - mums!

Middagen

När jag väl skulle sova vid klockan elva så spelades det hur hög indisk musik som helst från min granne som bor precis bredvid mig. Han spelar alltid denna musiken, men brukar mest bara vara under dagarna - då kan man inte säga så mycket, men fortfarande irriterande att man ska ha så hög musik på att det hörs genom väggarna!! Jag känner bara att det är otroligt dålig timing och jag behöver all sömn jag kan få. När klockan var halv två så kände jag att det fick räcka... Jag gick och knackade på hos honom och det tog flera minuter innan han öppnade dörren. Jag bad snällt honom att sänka och det gjorde han. Jag hoppas att det blir bättre... Just nu har detta nått min högsta tolerans och han som bor där både röker och har på hög musik i hans lägenhet efter klockan 23, båda bryter mot kontraktet vi alla har skrivit på. Jag vill verkligen inte anmäla honom till mäklaren för jag är ensam tjej på min våning, men det är bara så irriterande att folk inte kan respektera andra och att man inte har något sunt förnuft. Jag fick snacka ut mig lite med mamma och pappa, vi beslutade att ett köp med öronproppar är nog inte fel. Får ta och investera i ett par sådana och hoppas på att det blir bättre. Nu ska jag försöka sova igen - kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar