måndag 1 april 2013

Lailas födelsedag!

Idag fyller Laila 19 år! GRATTIS! Jag väckte henne på morgonen med en liten cupcake med ett ljus på, hon blev överraskad och glad. Vi hade en lång dag framför oss.

Laila nyvaken

Efter lite frukost stack vi till Primark för att handla, vi hade inte hunnit sticka dit än så vi passade på sista dagen. Laila hittade en massa billiga grejer och var helt överlycklig att vi hann dit. Tiden gick fort och snart var det dags för lunch. Vi har ätit ute rätt mycket så vi tänkte vara smarta att köpa en baguette och bara göra en macka hemma. Det roliga är att pappa gör alltid dessa mackor när vi är på skidsemestrar och när jag tog ett bett i mackan kunde jag precis föreställa mig att jag satt i köket i våran lilla lägenhet vi hade hyrt i St. Anton för några år sedan. Jag kan precis smaka vaniljlatten i munnen som vi köpte i butikerna där och blandade med varmt vatten hemma. Helt sjukt! Dessa mackor är så goda och det är roligt hur man kan förknippa de med goda minnen också.

Mackan

Glad Anna

Jag drog ut på tiden lite där vid lunch för jag visste att Nur och Eariney ville komma över och gratta Laila. Det blev lite mer födelsedagsfirande med mer ljus och kaka.

Laila ätande

Mer kakor

Eariney och Nur

Vi hade inte hunnit med Picadilly Circus, Covent Garden och Leicester Square så det var dessa tre ställen som vi behövde åka till idag. Det är pinsamt, men jag har aldrig varit vid Covent Garden... Det ångrade jag verkligen när jag kom fram för det var sådant himla mysigt ställe. Jag kan riktigt se oss tjejer sitta på en uteservering där höra musik spela och uppträdanden sjunga. Verkligen en fin stämning! De hade en utställning nu eftersom det var påsk. De hade massa olika ägg med olika designer på - mitt favorit ägg är det nedan med Londons skyline, riktigt fräck!

Favoritägget

Det är också roligt att gå runt och kolla i Covent Garden för i en hörna spelar en tjej gitarr och sjunger, i en annan gör en man magitrick, i en annan hörna går en man på lina - det finns allt här! Man kan bara stå och kolla sig runt omkring och hitta saker som är roliga att titta på.

En man som går på lina

Laila vid Picadilly Circus

Väl på Leicester Square bestämde Laila och jag oss för spontant att gå på en musikal. Hon ville gärna se en och är väldigt musikalintreserad, och jag som är ett musikal-freak tackar ju aldrig nej. Vi kollade vad som fanns och då hittade vi kanonbiljetter för ett jättebra pris till The Bodyguard - en remake av filmen som Whitney Huston spelade i för många årsedan.

The Bodyguard

Jag och Laila precis innan musikalen började

Musikalen var otroligt bra! Jag tror det kan visst vara för att jag är ett sådant stort Whitney Huston fan, men hela showen var helt otrolig och hon som spelade Whitney - WOW vilken röst!!! Helt otroligt, jag skulle kunna betala bara för att se hennes show. Jag kan ju lugnt säga att jag sjung med på alla låtar och folk bredvid mig måste blivit helt tokiga. Lite roligt när jag satt där så tänkte jag på hur lik jag måste vara min mamma... Inte ofta jag riktigt känner så för det är svårt att se likheter så själv, men när jag satt där och blundade, gungade på huvudet, lutade det tillbaka och bara njöt - då kunde jag se en typisk bild av min mor framför mig. Vi kanske inte är så olika ändå...

Väl hemma igen tog vi bara och värmde en tomatsoppa som jag hade hemma på lager, det är sån där snabb bra-att-ha grej. Laila var helt överlycklig över sin dag och jag gav henne en present från mig - ett Thomas Sabo smycke med Big Ben på för att hon ska minna alla våra fina minnen här tills nästa gång hon kommer. Tack för den här gången Laila och STORT grattis på födelsedagen! Lailas buss sticker klockan 04:15 inatt så det blir upp tidigt. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar