lördag 6 april 2013

Picknick i Regent's Park - inte fel start på våren!

Idag var det hur fint väder som helst. Jag vaknade och kollade över min spanska en gång till bara för att se så allt var rätt - skönt att ha skickat in den på rättning så att allt ska bli perfekt. Jag stack iväg och handlade lite mat på Tesco och sedan direkt när jag kom hem kom Malin och knackade på. Vi hade som plan att gå till Regent's Park och äta lunch där. Jag satte igång och gjorde fiskbullar i hummersås (special à la Anna) med potatisar kokade i dill. Det blev verkligen hur gått som helst! Vi packade ihopp en matlåda och traskade iväg och satte oss. 

Nyvaken Anna

Påväg till Tesco

Det var solglasögonen på idag!

Malin och jag på picknicken 

Nöjd Anna med fiskbullar!

Det kom ett par och började mata fåglarna, helt okej, men grejen var att de kastade brödet snett så att fåglarna var precis framför oss så vi blev ju livrädda att de skulle sno våran delikatessmat! Som tur var höll de sig undan..

Såklart kom det fler och fler fåglar närmare oss när de såg att vi hade mat...

Efter lunchen gick vi hem till mig och pluggade lite Understanding Business Data någon timme. Elisabeth ringde och frågade vad vi gjorde och det slutade med att hon kom hem till mig också med en flaska vin som vi skulle dela på i parken igen. Det är verkligen en underbar dag, och här i London får man ta vara på sådana dagar. Vi gick tillbaka till parken och satte oss och drack lite vin medans vi kollade på solnedgången - underbart!

Malin och Elisabeth

Vakra solnedgång i Regent's Park

Middag blev det på Casa Becci, en favoritrestaurang som är Italiensk. Den är också väldigt billig vilket gör det till en extra bra restaurang! Det blev tidigt i säng idag, somnade vid tiotiden vilket var underbart. Imorgon blir det till att plugga in spanskan så den sitter som spiken. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar