fredag 12 april 2013

Utflykt till Stratford

Efter skolan idag var det dags att fixa naglarna igen. Det är verkligen avkopplande att bara sitta där i 1.5 timme och låta folk ta hand om en. Rebekah var också där vilket var trevligt, vi fick snacka lite extra!

Färgen är väldigt beige (i verkligheten), nästan som min hudfärg - väldigt nöjd

Malin och jag stack och handlade efter naglarna var fixade för jag ska ha middag hemma hos mig på kvällen. Angelina och Saras varmvattenbredare hade gått sönder så de frågade om de fick duscha hos mig, detta var såklart helt okej! De kom vid halv sex tiden och var färdiga lagom tills middagen stod på bordet - jag gjorde jättegod carbonara fast med lite tomater, svamp och bacon i. Mums! Alla tyckte det var smarrigt vilket alltid är lika roligt.

Vid halv nio tiden drog vi oss till tunnelbanan för att ta oss till Stratford. Detta är verkligen hur öst man kan komma i London (nästan). Jag hade aldrig varit där utan bara hört om den östra sidan utav London, men jag tyckte det inte alls var lika 'gangster' som alla har sagt det ska vara. Tyckte det var ett helt okej mysigt område! Lite långt från stan dock.

Vi var hemma hos några kompisar till Angelina, 99% av alla där var från Linköping. Lite kul för jag har aldrig träffat så många personer därifån, eller ialla fall inte haft dem runt omkring mig under samma tid - de alla var verkligen jättetrevliga och det blev en toppen kväll!

Josefin, Sara och Angelina som precis var nyvaken efter en timmas vila

Jag och Angelina

Det var så kul för en utav tjejerna (Josefin) som Angelina delar lägenhet med blev jag konfirmerad med - helt sjukt hur liten världen är!! Det var verkligen kul att träffa henne igen samt hennes kusin som jag också träffade under lägret, Johanna, som var och hälsade på Josefin i London.

Josefin, Johanna, jag och Angelina

Det blev en jätterolig kväll med mycket skratt. Vid fyra tiden beställde Nur, Samantha och jag en taxi hem vilket var skönt. Om man är några stycken så är det inte så farligt att dela på en taxiresa. Tack f ör ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar