måndag 6 maj 2013

Brighton here we come!

Vi gick upp klockan 09:00 för att göra oss iordning för att sticka till Brighton. Det tog sin lilla tid då vi var tre tjejer som ska sminka sig, osv. Det kan ta lite tid som sagt... Klockan 11:12 satt Nur, Malin, Stefani, Carol och jag på tåget till Brighton. Det tar bara 1 timma dit så det är konstigt att man inte har åkt dit tidigare, speciellt när vi hittade biljetter för så billigt som £10 tur och retur. 

Nur och Malin på tåget

Jag satt bredvid en sådan tjock kvinna så det var inte sant. Jag förstår om man är överviktig - inga problem, men när hon satt och gav sin 12-åriga dotter lika mycket skit som hon själv åt kallar jag detta för misshandel. Denna 12-åriga tjej kommer ju inte veta någonting bättre än att äta chips som snacks istället för frukt eller hon kommer dricka Cola istället för vatten... Inte bra alls! Jag satt ju också på en halv stol hela resan dit... Inte heller så roligt.

Väl framme fick man bara väldens känsla av att hur härligt det var att komma ifrån storstaden och ut mot havet. Det var en festival i Brighton just denna helgen så det var hur mycket som helst som hände, som tex denna:

Ett klocktorn med massa tröjor hängandes från det

Vi var inte dem enda som tyckte att sticka till Brighton på en röd och solig dag lät som en bra ide... Det var hur mycket personer som helst på stranden! Mysigt var det men knökfullt!

Stranden

Malin och Nur

Efter att ha legat på stranden i nästan fem timmar var det dags att promenera runt lite. Vi gick runt och kollade i små affärer, kikade på Brighton Pier och massa annat kul.

Barn karusell

Vart är Malin och Nur?

Brighton Pier - påminde mycket om Santa Monica Pier

Brighton

Sådan himla vacker stad!

Brudarna: Malin, Carol, Nur och Stefani

Det blev en jättebra dag och så otroligt skönt att komma ut från London. Vi stack tillbaka vid åtta-tiden på en knökfullt tåg mot London. Väl hemma så beställde Nur lite indisk mat och jag gjorde lite nudlar till mig själv. Det blev en rätt lugn kväll med lite snack och skype med Cicci. Godnatt och tack för idag tjejer, haft en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar